Még kevesebb műanyagot használ a Lidl

Tovább csökkentette műanyag-felhasználását a Lidl Magyarország, ezúttal zöldség-gyümölcs kínálatában optimalizálta számos termék csomagolását. A fejlesztés eredményeképpen, éves szinten több mint 17 tonna műanyagot takarít meg a vállalat.

A beszállítókkal való folyamatos együttműködés részeként most zöldség-gyümölcs szortimentjének csomagolását vizsgálta meg és alakította át az áruházlánc. A Golden, Idared, Fuji, Gála és Jonagold termékek esetében a korábbi műanyag sorolóbetétek kerültek kiváltásra környezetbarát papírtálcákra, míg a 3 db-os zöld csípős paprika és a Red Chief és Granny Smith esetében a 4 db-os kiszerelés állt át lédigre, így a csomagolásból 100 százalékban eltávolításra került a műanyag. Az éves szinten 17,1 tonna műanyagmegtakarítást eredményező fejlesztés a vállalat immáron hatodik műanyagmérséklő intézkedése saját márkás termékkínálatát tekintve.

A Schwarz Csoport REset Plastic stratégiájának részeként az áruházlánc 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkentse a műanyag felhasználását, saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100 százalékát pedig újrahasznosíthatóvá tegye. A cél elérése érdekében az elmúlt két évben a vállalat továbbfejlesztette energiaitalának, mosószerének és ásványvizeinek csomagolását, egyes tisztítószerek flakonjai pedig nemcsak 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készülnek, hanem újrahasznosíthatóak is. A Lidl Magyarország eleget tett 2018-as vállalásának is, áruházaiban már nem kaphatóak az egyszer használatos műagyagtermékek, úgy, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák.

Az átláthatóság és a tudatos vásárlói döntések segítésére a Lidl létrehozta saját „Felelősen csomagolva” logóját. A vállalat ezzel a megjelöléssel kommunikálja vásárlói felé a fenntarthatóság érdekében tett csomagolásfejlesztési intézkedéseit. A „Felelősen csomagolva” logó az alábbi kritériumrendszer alapján kerülhet rá saját márkás termékekre:

  • a csomagolóanyag legalább 80 százalékban újrahasznosítható;
  • vagy legalább 30 százalékban újrahasznosított csomagolóanyagot tartalmaz;
  • vagy a csomagolóanyag fenntarthatóbb alternatív anyagból áll;
  • vagy legalább 10 százalékkal csökkent a csomagolóanyag vagy annak súlya.
A műanyaghasználat mérséklése saját működési folyamataiban is hangsúlyos cél, melynek érdekében szervezeten átívelő fejlesztési megoldásokat dolgozott ki és alkalmaz is a vállalat. A környezeti fenntarthatóság melletti elkötelezettség a vásárlói tudatosságnövelést is jelenti a Lidl számára. Ennek érdekében edukatív aktivitásokat szervez, legutóbb a szelektív hulladékgyűjtés témájában fejlesztett applikációt és hirdetett játékos versenyt követői számára.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo