Katasztrófához vezetne a kevesebb fogyasztás?

Karl-Johan Persson, a H&M vezérigazgatója szerint társadalmi katasztrófához vezet, ha meg akarjuk menteni a bolygót. Sokak szerint veszélyes üzenet fogyasztásra buzdítani, hisz mást kéne tenni a katasztrófa ellen.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Persson szerint azzal, ha kevesebbet költünk azért, hogy megmentsük a bolygót, társadalmi katasztrófát idézhetünk elő, melynek a legszegényebbek ihatják meg a levét. A Guardian fenntarthatósággal foglalkozó blogjában – melyet egyébként véletlenül pont a svéd cég szponzorál –, a vezérigazgató azt mondta, ha visszafognánk a fogyasztásunkat, milliók munkáját veszélyeztetnénk, és megakaszthatnánk a gazdasági növekedést. – Csak a környezetvédők érvelnek azzal, hogy sok felesleges dolgot veszünk meg, melyre nincs is szükségünk, így vásárolhatnánk kevesebbet is – mondja a ruhacég alapítójának unokája. – De ha 10% helyett 20%-al vennénk kevesebbet mindabból, amire nincs szükségünk, az társadalmi és gazdasági katasztrófához, munkanélküliséghez és szegénységhez vezetne.

Az igazgató kijelentése meglehetősen ironikus, ha azt nézzük, hogy néhány éve a cég körül abból robbant ki botrány, hogy kambodzsai munkásait gyalázatosan alulfizeti: még arra sincs pénzük, hogy ételt vegyenek maguknak. Más oldalon viszont sokat tesznek a fenntarthatóbb világért, például az egyik legnagyobb biopamut felvásárlók a világon.

Sarah Ditty, a Fashion Revolution nevű mozgalom alapítója nyílt levélben fogalmazta meg véleményét: – Persson üzenete azért is veszélyes, mert szemlélete szerint a kollektív szerepünk és felelősségünk kimerül a fogyasztásban, ahelyett, hogy aktív résztvevők lennénk a közösségben, saját hatóerővel.

A részleteket az ecolounge.hu-n olvashatja el.

Zöldebb a "víztelen" farmernadrág
Átlagosan 42 liter víz felhasználása kell ahhoz, hogy egy farmernadrág elkészüljön. E vízmennyiség nagy részével a ”viseltes” állag létrehozása okolható, ugyanis rengeteg mosás kell ahhoz a ruhagyárban, hogy az a fajta rongyos külső létrejöjjön, ami manapság oly divatos. Vajon mennyire tudják a vízigényes termékek gyártói csökkenteni a vízlábnyomukat?

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo