Katasztrófához vezetne a kevesebb fogyasztás?

Karl-Johan Persson, a H&M vezérigazgatója szerint társadalmi katasztrófához vezet, ha meg akarjuk menteni a bolygót. Sokak szerint veszélyes üzenet fogyasztásra buzdítani, hisz mást kéne tenni a katasztrófa ellen.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Kép:Pixabay

Persson szerint azzal, ha kevesebbet költünk azért, hogy megmentsük a bolygót, társadalmi katasztrófát idézhetünk elő, melynek a legszegényebbek ihatják meg a levét. A Guardian fenntarthatósággal foglalkozó blogjában – melyet egyébként véletlenül pont a svéd cég szponzorál –, a vezérigazgató azt mondta, ha visszafognánk a fogyasztásunkat, milliók munkáját veszélyeztetnénk, és megakaszthatnánk a gazdasági növekedést. – Csak a környezetvédők érvelnek azzal, hogy sok felesleges dolgot veszünk meg, melyre nincs is szükségünk, így vásárolhatnánk kevesebbet is – mondja a ruhacég alapítójának unokája. – De ha 10% helyett 20%-al vennénk kevesebbet mindabból, amire nincs szükségünk, az társadalmi és gazdasági katasztrófához, munkanélküliséghez és szegénységhez vezetne.

Az igazgató kijelentése meglehetősen ironikus, ha azt nézzük, hogy néhány éve a cég körül abból robbant ki botrány, hogy kambodzsai munkásait gyalázatosan alulfizeti: még arra sincs pénzük, hogy ételt vegyenek maguknak. Más oldalon viszont sokat tesznek a fenntarthatóbb világért, például az egyik legnagyobb biopamut felvásárlók a világon.

Sarah Ditty, a Fashion Revolution nevű mozgalom alapítója nyílt levélben fogalmazta meg véleményét: – Persson üzenete azért is veszélyes, mert szemlélete szerint a kollektív szerepünk és felelősségünk kimerül a fogyasztásban, ahelyett, hogy aktív résztvevők lennénk a közösségben, saját hatóerővel.

A részleteket az ecolounge.hu-n olvashatja el.

Zöldebb a "víztelen" farmernadrág
Átlagosan 42 liter víz felhasználása kell ahhoz, hogy egy farmernadrág elkészüljön. E vízmennyiség nagy részével a ”viseltes” állag létrehozása okolható, ugyanis rengeteg mosás kell ahhoz a ruhagyárban, hogy az a fajta rongyos külső létrejöjjön, ami manapság oly divatos. Vajon mennyire tudják a vízigényes termékek gyártói csökkenteni a vízlábnyomukat?

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo