Katasztrófához vezetne a kevesebb fogyasztás?

Karl-Johan Persson, a H&M vezérigazgatója szerint társadalmi katasztrófához vezet, ha meg akarjuk menteni a bolygót. Sokak szerint veszélyes üzenet fogyasztásra buzdítani, hisz mást kéne tenni a katasztrófa ellen.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Pixabay

Persson szerint azzal, ha kevesebbet költünk azért, hogy megmentsük a bolygót, társadalmi katasztrófát idézhetünk elő, melynek a legszegényebbek ihatják meg a levét. A Guardian fenntarthatósággal foglalkozó blogjában – melyet egyébként véletlenül pont a svéd cég szponzorál –, a vezérigazgató azt mondta, ha visszafognánk a fogyasztásunkat, milliók munkáját veszélyeztetnénk, és megakaszthatnánk a gazdasági növekedést. – Csak a környezetvédők érvelnek azzal, hogy sok felesleges dolgot veszünk meg, melyre nincs is szükségünk, így vásárolhatnánk kevesebbet is – mondja a ruhacég alapítójának unokája. – De ha 10% helyett 20%-al vennénk kevesebbet mindabból, amire nincs szükségünk, az társadalmi és gazdasági katasztrófához, munkanélküliséghez és szegénységhez vezetne.

Az igazgató kijelentése meglehetősen ironikus, ha azt nézzük, hogy néhány éve a cég körül abból robbant ki botrány, hogy kambodzsai munkásait gyalázatosan alulfizeti: még arra sincs pénzük, hogy ételt vegyenek maguknak. Más oldalon viszont sokat tesznek a fenntarthatóbb világért, például az egyik legnagyobb biopamut felvásárlók a világon.

Sarah Ditty, a Fashion Revolution nevű mozgalom alapítója nyílt levélben fogalmazta meg véleményét: – Persson üzenete azért is veszélyes, mert szemlélete szerint a kollektív szerepünk és felelősségünk kimerül a fogyasztásban, ahelyett, hogy aktív résztvevők lennénk a közösségben, saját hatóerővel.

A részleteket az ecolounge.hu-n olvashatja el.

Zöldebb a "víztelen" farmernadrág
Átlagosan 42 liter víz felhasználása kell ahhoz, hogy egy farmernadrág elkészüljön. E vízmennyiség nagy részével a ”viseltes” állag létrehozása okolható, ugyanis rengeteg mosás kell ahhoz a ruhagyárban, hogy az a fajta rongyos külső létrejöjjön, ami manapság oly divatos. Vajon mennyire tudják a vízigényes termékek gyártói csökkenteni a vízlábnyomukat?

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo