Stoll Barbara, az európai Tiszta Városok Kampány vezetője elmondta: „A közlekedési károsanyag-kibocsátás továbbra is magas és egyre nő Európában, a teherszállítás pedig ezen probléma nagy részét képezi. Az e-kereskedelem térnyerésével az elmúlt években több millióval nőtt az utcáinkat rovó furgonok száma. De azt is látjuk, hogy a városok és a vállalatok együtt dolgoznak a probléma megoldásán, és ezek a partnerségek eredményt hoznak. A sikerhez azonban megfelelő szabályozás is szükséges."
Szegő Judit, a Tiszta Városok Kampány magyarországi vezetője hozzátette: „A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egyik tanulmánya szerint megfelelő szervezéssel sok esetben több mint 50 százalékkal is csökkenthető a tehergépkocsik futásteljesítménye és így a károsanyag-kibocsátása egy nagyvárosban. Egy másik, nemzetközi tanulmány szerint pedig a városi csomagszállítás 50 százalékát lehetne átterelni elektromos vagy hagyományos kerékpárra vagy triciklire. Ez a változás már itthon is megindult, de a kormánynak és az önkormányzatoknak haladéktalanul elő kellene segítenie az ösztönző szabályozások kialakításával."
A Tiszta Városok Kampány egy több mint 120 civil szerveződést tömörítő európai koalíció, amely a közvéleményt és a döntéshozókat igyekszik megnyerni arra, hogy gyorsítsák fel a városi közlekedés olyan átalakítását, amely nem veszélyezteti az éghajlatot és az egészségünket.