A MÁV-nak nagyon bele kellene húznia

A gyorsvasút a világ egyik leggyorsabban növekvő közlekedési technológiája. Kínában ma több mint 40 000 kilométernyi nagysebességű vasút üzemel, ami több, mint a világ többi részén összesen. A legnagyobb tervezett jövőbeli kapacitással rendelkező országok közé tartozik Kína (1983 kilométer), India (7447 kilométer) és az Egyesült Államok (5195 kilométer).

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államokban a nagysebességű vasúti projektek közé tartozik Kalifornia SF–LA vonala, a Brightline West Las Vegasba, az Amtrak új Acelája és egy texasi Shinkansen stílusú projekt.

A nagysebességű vasút a világ egyik leggyorsabban növekvő közlekedési technológiája, amely csökkenti az utazási időket és segíti a gazdasági integrációt.

Ma még csak néhány ország üzemeltet kiterjedt gyorsvasúthálózatokat, de több tucatnyi állam most jelentős összegeket fektet be a felzárkózásba.

Ezt a piacot kétségkívül Kína uralja, több mint 25 000 mérföldnyi üzemelő pályával (ami a világ teljes pályájának több mint kétharmadát teszi ki).

Ambiciózus bővítési tervei 8000 mérfölddel növelik az építés alatt álló és közel 7000 további tervezett pályát.

Kína sűrűn lakott városai ideális helyen vannak a vasút számára, és a kormány a gazdasági növekedés és az integráció eszközeként kezeli ezt a közlekedési módot. Ez az oka annak is, hogy Kínában viszonylag kevés repülőtér van az Egyesült Államokhoz képest.

Kína leggyorsabb kereskedelmi vonala a sanghaji maglev vonal, amely a sanghaji Pudong nemzetközi repülőteret köti össze a Longyang úti állomással, és képes elérni a 268 mérföld/óra (431 km/h) végsebességet.

A vonatot két német cég, a Siemens és a ThyssenKrupp közös vállalkozása építette.

Az Egyesült Államok régóta álmodik arról, hogy nagysebességű vasútvonalakkal kösse össze nagyobb városait, de a haladás lassú.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo