Az Európai Unió az új járművekre vonatkozóan kötelező emissziócsökkentést ír elő. 2021-re az új autóknak átlagosan 95 gramm kilométerenkénti CO2-kibocsátást kell elérniük, és hasonló a célkitűzés a kis haszongépjárművekre vonatkozóan is. Emellett a tagállamokban általában az adórendszer is segíti a szabályozást. A zéró emissziós, illetve ultra alacsony emissziós járművek vásárlását gyakran támogatják, míg a szennyezőbbek használatát magasabb adóterhekkel sújtják.
Egy vállalat flottája a szervezet számos szintjét érinti ezért a flottaüzemeltetés – és ezen belül a flotta környezetre gyakorolt hatása – a vállalati stratégia szerves részét kell, hogy képezze.
Első lépésként érdemes áttekinteni a céges autók jogosultsági feltételeit, és ennek megfelelően módosítani a bérleti szerződést. Például kizárólag olyan munkavállaló kaphasson vállalati autót, akinél ez üzletileg indokolt. Az alkalomszerű járműhasználóknak pedig legyen lehetőségük közös használatú „pool” autót vagy kedvezményes tömegközlekedési bérletet igényelni.
Az egyik legelterjedtebb intézkedés a szén-dioxid-határérték beépítése a vállalati gépjárműszabályzatba. Ez azt jelenti, hogy az autók használói csupán egy bizonyos CO2-küszöbértékig választhatnak járművet, ami automatikusan támogatja a vállalat emissziós célkitűzéseinek megvalósulását.
A vezetési stílus, a szállított teher, a gumiabroncsban lévő légnyomás és a tervezett útvonal mind befolyásolják a kibocsátás szintjét. A járművezetői viselkedés megváltoztatása figyelemfelhívással és a döntések következményeinek tudatosításával kezdődik úgy a környezetre gyakorolt hatás, mint a pénzügyek szempontjából.
Különösen városi környezetben a vállalatok egyre inkább felfedezik a tömegközlekedésben rejlő lehetőségeket, nehezebben megközelíthető irodák esetében akár saját buszjárat indításával. Az alternatív közlekedési megoldások másik iránya az autómegosztás.