A 2008-as elnökválasztás idején indított klímatudatossági kampányban 152 millió dollárt fordítottak az éghajlatváltozással foglalkozó hirdetésekre, míg a fosszilis iparág üzeneteit közvetítő hirdetések csak 109 millió dollárt értek. A Mexikói-öbölben történt olajszennyezés után Obama nem tiltotta be véglegesen a tengeri olajfúrásokat, mindössze változtatott az engedélyezési feltételeken. Ezzel azonban elidegenítette magától a zöld aktivisták nem kis részét.
Az országos vizsgálat alanyai már azt a tézist is elfogadják, hogy az éghajlat-változásért az ember, vagyis civilizációnk légszennyezése a felelős.
Figyelemre méltó, hogy a fősodorbeli média szóhasználata is megváltozott. Bush kormányzása alatt a társadalmat megosztó témát objektivitásra törekedve kezelte a sajtó, ami annyit tett, hogy a klímaváltozást úgy emlegették, mint ”amelyért vélhetően az emberi eredetű légszennyezés felelős”. Ma már ezt nem valószínűsítve, hanem kijelentő módban, tényként írják le.
- Hatást fejt ki az Egyesült Államokra a klímaváltozás?
- Ennek köszönhető az enyhe tél?
- Az ön életére közvetlenül is hatást gyakorolt a klímaváltozás 2012-ben?