Támogatási Kánaán

Az elmúlt 18 évben a külföldi tőke 11 %-a a járműgyártásba áramlott, a magyar járműipar az ipari termelés 16 %-át, az export 24 %-át adja.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarország ideális hely az autóipari befektetések számára, mert kedvező a környezet, a régióban a legmagasabb a tőkevonzó képesség, fejlett a telekommunikáció és a gyorsforgalmi úthálózat - mondta Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára kedden Budapesten. Az Európai Autógyártók és Fejlesztők Hálózatának konferenciáján az államtitkár kiemelte, hogy a csaknem 100 ezer főt foglalkoztató magyar autóipari ágazat 2006-ban 190 ezer autót és 2,3 millió motort gyártott, amivel mintegy 2.600 milliárd forintos árbevételt ért el.
Kiemelte, hogy a Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) keretében 760 milliárd forint támogatási összeg áll rendelkezésére a vállalkozásoknak 2007-2013 között. Az új pályázatok kiírása áprilistól folyamatos lesz, amelyre az elmúlt évek tapasztalatai alapján jó eséllyel startolhatnak az autóipari gyártók és beszállítók.
Az államtitkár utalt arra, hogy az elmúlt 18 évben a külföldi tőke 11 százaléka a járműgyártásba áramlott. A magyar járműipar az ipari termelés 16 százalékát, az export 24 százalékát adja, míg az Audi, a GM és a Suzuki együttes kivitele a teljes magyar export 17 százalékát teszi ki. A járműgyártók 88 százaléka részegységeket, míg 12 százaléka főegységeket hoz létre.

Garamhegyi Ábel közölte: ha a befektetés elszámolható költségei elérik a 10 millió eurót (mintegy 2,5 milliárd forintot) a feldolgozóipari, a regionális szolgáltató központ és K+F beruházásoknál, akkor kormánydöntés alapján egyedi támogatást adható, és különleges elbírálásban részesíthetik a befektetőt. Az államtitkár megemlítette az Autopolis, nyugat-magyarországi fejlesztési pólus tervét, amelyre a GOP-ból nyerhető el pénzügyi támogatás. Ennek keretében innovációs klaszter szolgáltatásokat nyújtanak járműipari vállalkozásoknak. Ehhez kapcsolódik a Techonet Járműipari Kompetencia Központ, amely erősíti a kooperációt a tudomány és a gazdaság között, és elősegíti a K+F eredmények átültetését a gyakorlatba. Az Autopolis terv része még a járműipari beszállítói park, amely gyártási és logisztika célú komplexum autóipari beszállítók letelepítését tűzte ki célul.
Az államtitkár szólt a vállalkozásfejlesztési hitelprogram részeként az MFB 25 milliárd forintos kedvezményes feltételű beszállítói hitelkonstrukciójáról is, aminek célja a technológia- és termékfejlesztési kapacitás bővítése, a logisztikai háttér fejlesztése. A pályázó vállalkozások 5 és 1.000 millió forint közötti, 15 éves lejáratú kedvezményes kamatozású (Euribor + 3,75 százalék) hitelt kaphatnak 2007. június 30-ig, ám feltétel, hogy a beszállítóknak szándéklevéllel kell rendelkezniük a megrendelőtől.
Garamhegyi Ábel megemlítette még a GOP komplex vállalati technológia fejlesztés programját, amely kkv-k számára szól 6 milliárd forint kerettel. Itt 5-50 millió forint vissza nem térítendő támogatást vehetnek igénybe a 2007. április 30-ig pályázó cégek. A GVOP komplex vállalati technológia fejlesztési pályázata 7,6 milliárd forint keretösszegű, általa 50-500 millió forint vissza nem térítendő támogatás adható azoknak a vállalkozásoknak, amelyek legkésőbb 2007. május 21-ig beadják erre igényűket. Garamhegyi Ábel kiemelte még a Suzuki Pilot programot, amelynek lényege, hogy a kiválasztott beszállítókat auditálják, és fejlesztési pontokat jelölnek ki a beszállítói folyamatban. Azért esett a választás az esztergomi telephelyű gyárra, mert az autóiparban a Suzuki rendelkezik a legkiterjedtebb, 65 magyar beszállítóból álló lánccal, amelyek közül 18-at választottak ki a kísérleti programba.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo