Pályázásra alkalmatlan

A pályázatokkal kapcsolatos információk számos helyen hozzáférhetők, legrészletesebben az interneten. Az információ hozzáférhetősége azonban nem jelenti azt, hogy a pályázni kívánó vállalkozások és intézmények teljes mértékben tisztában lennének a pályázati feltételekkel, vagy egyáltalán magával a pályázás intézményével. Sőt!

A vállalkozások fele hallott az Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) 2007-2013-ra meghirdetett pályázatairól. A közép-magyarországi régióban, ahol a keretet a Közép-Magyarországi Operatív Program (KMOP) adja, ennél kisebb a hányad: mindössze négytized. A pályázati lehetőségekről semmilyen információval nem rendelkező cégek valamivel több mint a fele érdeklődést mutat a pályázatok iránt, és szívesen tájékozódna róluk. E tekintetben a hat régió - itt a keretet a Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) adja - és Közép-Magyarország között nincs különbség - derül ki a Medián közvélemény-kutatásából, amelyet a minimum egy főt foglalkoztató gazdasági társaságok körében végzett a GOP, valamint a KMOP pályázatainak ismertségéről és megítéléséről.

Miért nem pályáznak?

A vállalkozások hattizede az internetet és annak pontosan nem definiált weboldalait jelölte meg tájékozódása valós vagy potenciális forrásaként, és háromtizedük ilyen módon tájékozódna a leginkább. Az NFÜ honlapját négytizedük választotta, annyian, amennyien az országos televíziókat. A sorrendben az információs szórólapok, levelek és az országos napilapok következnek háromtizednyi említési aránnyal.

A vállalkozások 9 százaléka pályázott a GOP, illetve a KMOP keretében meghirdetett programok valamelyikére. Azok közül, akik hallottak arról, hogy az NFÜ pályázatokat hirdetett meg a GOP, illetve a KMOP keretében, 19 százalék pályázott.

A kutatás megvizsgálta, hogy a 2007-es pályázatokon nem indulók - ha tudtak arról, hogy kiírták a pályázatokat - milyen okok és megfontolások miatt maradtak távol a pályázatoktól. Abban, hogy a vállalkozások nem pályáztak, a legnagyobb szerepet az játszotta, hogy "sok pénzbe kerül egy jó pályázat megírása". E tényezőt a felmérésben részt vevők több mint négytizede értékelte a döntését leginkább meghatározónak, és ez egyaránt érvényes a GOP és a KMOP által meghirdetett programokra.

A következő két tényező: a bonyolult adminisztráció és a kormányzat vállalkozásokat támogató kezdeményezőkészségének a hiánya. Ezek szinte azonos súlyt kapnak az indokok sorában, a pályázatok elbírálásának tisztességével kapcsolatos kételyek pedig a cégek háromtizede számára jelentenek komoly visszatartó erőt. A további vizsgált tényezők az említettekhez képest kisebb súllyal esik latba abban, hogy a vállalatok nem pályáztak 2007-ben.

A teljes cikk elolvasható a Piac és Profit Magazin júniusi számában

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo