Pályázásra alkalmatlan

A pályázatokkal kapcsolatos információk számos helyen hozzáférhetők, legrészletesebben az interneten. Az információ hozzáférhetősége azonban nem jelenti azt, hogy a pályázni kívánó vállalkozások és intézmények teljes mértékben tisztában lennének a pályázati feltételekkel, vagy egyáltalán magával a pályázás intézményével. Sőt!

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalkozások fele hallott az Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) 2007-2013-ra meghirdetett pályázatairól. A közép-magyarországi régióban, ahol a keretet a Közép-Magyarországi Operatív Program (KMOP) adja, ennél kisebb a hányad: mindössze négytized. A pályázati lehetőségekről semmilyen információval nem rendelkező cégek valamivel több mint a fele érdeklődést mutat a pályázatok iránt, és szívesen tájékozódna róluk. E tekintetben a hat régió - itt a keretet a Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) adja - és Közép-Magyarország között nincs különbség - derül ki a Medián közvélemény-kutatásából, amelyet a minimum egy főt foglalkoztató gazdasági társaságok körében végzett a GOP, valamint a KMOP pályázatainak ismertségéről és megítéléséről.

Miért nem pályáznak?

A vállalkozások hattizede az internetet és annak pontosan nem definiált weboldalait jelölte meg tájékozódása valós vagy potenciális forrásaként, és háromtizedük ilyen módon tájékozódna a leginkább. Az NFÜ honlapját négytizedük választotta, annyian, amennyien az országos televíziókat. A sorrendben az információs szórólapok, levelek és az országos napilapok következnek háromtizednyi említési aránnyal.

A vállalkozások 9 százaléka pályázott a GOP, illetve a KMOP keretében meghirdetett programok valamelyikére. Azok közül, akik hallottak arról, hogy az NFÜ pályázatokat hirdetett meg a GOP, illetve a KMOP keretében, 19 százalék pályázott.

A kutatás megvizsgálta, hogy a 2007-es pályázatokon nem indulók - ha tudtak arról, hogy kiírták a pályázatokat - milyen okok és megfontolások miatt maradtak távol a pályázatoktól. Abban, hogy a vállalkozások nem pályáztak, a legnagyobb szerepet az játszotta, hogy "sok pénzbe kerül egy jó pályázat megírása". E tényezőt a felmérésben részt vevők több mint négytizede értékelte a döntését leginkább meghatározónak, és ez egyaránt érvényes a GOP és a KMOP által meghirdetett programokra.

A következő két tényező: a bonyolult adminisztráció és a kormányzat vállalkozásokat támogató kezdeményezőkészségének a hiánya. Ezek szinte azonos súlyt kapnak az indokok sorában, a pályázatok elbírálásának tisztességével kapcsolatos kételyek pedig a cégek háromtizede számára jelentenek komoly visszatartó erőt. A további vizsgált tényezők az említettekhez képest kisebb súllyal esik latba abban, hogy a vállalatok nem pályáztak 2007-ben.

A teljes cikk elolvasható a Piac és Profit Magazin júniusi számában

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo