A kerékpárutak fejlesztése már a 2004-2006-os Nemzeti Fejlesztési Tervben is kiemelt terület volt: az Eurovelo-hálózat fejlesztéseként az ország 11 pontján - többek között a Tisza-tó partján, valamint a Tisza és a Duna egyes szakaszai mentén - épülhetett új kerékpárút, összesen 2,4 milliárd forintos uniós támogatással.
A környezetvédelmen és a turizmuson túl a közlekedésbiztonság és a könnyebb munkába járás szempontjait is kiemelten figyelembe vették a tervezők az Új Magyarország Fejlesztési Terv regionális operatív programjainak összeállításakor - állítja az NFÜ. Éppen ezért a kerékpárutak fejlesztése még nagyobb hangsúlyt kap a 2007-2013-as időszakban: a regionális programok pályázatain ugyanis a hét év alatt az I. NFT pályázatain megítéltnél csaknem tízszer nagyobb összeg, 22,8 milliárd forint jut erre a célra. (A szemléletmód okozza a kerékpározás legnagyobb problémáját, jelenleg "harc folyik az utakon". A szakértők szerint, ha ezen sikerülne változtatni, akkor indulhatna meg a bringázás igazi térhódítása.)
Ezen belül, a 2007-2008-as akciótervek keretében meghirdetett pályázatokon az I. Nemzeti Fejlesztési Terv keretében e célra fordított teljes összegnek több mint négyszeresét, 9,9 milliárd forintot ítéltek, illetve ítélnek oda kerékpárutak építésére. E pályázatokon eddig 29 projekt kapott, illetve kap összesen 3,9 milliárd forintnyi támogatást abban a két régióban - a Dél-Dunántúlon és a Dél-Alföldön -, ahol már döntöttek a nyertesekről. Ennek eredményeként csak a két régióban az elkövetkező egy-másfél évben 140 kilométernyi új kerékpárút épülhet. (Közel százmillió forintból épül kerékpárút két somogyi kistelepülés között.)