Vastagon kétszámjegyű inflációra számítanak idén a vállalkozások

„Aki túlélte az elmúlt egy-két évet Magyarországon vállalkozóként, az igazi hősnek számít” – véli Avidor András vállalkozásfejlesztési és networking szakértő. A várakozások szerint ráadásul csak nagyon lassan jöhet ismét lendületbe a lakossági fogyasztás, a cégeket érintő infláció pedig minden bizonnyal kétszámjegyű marad idén is. Nagy kérdés, milyen kitörési lehetőségeket tudnak találni a hazai kkv-k, hogy kompenzálják a kihívást jelentő gazdasági környezetet, sőt, növekedni is tudjanak. Az okos vállalkozók ugyanakkor a jó gyakorlatokból inspirálódnak és a tartalékaikra támaszkodva igyekeznek egy lépéssel a piac előtt járni. Érdemes-e most külföldre kacsintgatni, hogyan lehet bővíteni az erőforrásokat kapcsolatépítéssel és miért egyre égetőbb probléma a vállalkozók körében a kiégés? A tudásmegosztásra épülő üzleti kultúrát hazánkban is meghonosító BNI összeszedte, várhatóan mire fókuszálnak a magyar kkv-k 2024-ben.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra sem jellemzi túlzott optimizmus a hazai kis- és középvállalkozásokat egy friss felmérés szerint: miközben bíznak abban, hogy 2024-ben javul a munkaerőhelyzet és kedvezőbbek lesznek a vállalati hitelkamatok, továbbra is mínusz 6 ponton áll a kkv-k bizalmi indexe – különösen a szolgáltatók, valamint az ipari és kereskedelmi cégek bizonyulnak borúlátónak. 

Bármi megtörténhet 2024-ben is (Fotó: Depositphotos)
Bármi megtörténhet 2024-ben is (Fotó: Depositphotos)

„Az elmúlt években nagyon jól kellett gazdálkodni a tartalékokkal, és nem csupán a pénzügyekben, hanem a kapcsolati tőke tekintetében is, beleértve a beszállítókat, munkavállalókat, hazai és külföldi üzleti partnereket. Ugyanakkor az is bebizonyosodott, hogy a magyar vállalkozók kitartóak és leleményesek, és akik nem visszavonulót fújtak, hanem inkább a bővülés lehetőségeit keresték, azok nagy előnyre tehettek szert. 2024 is a bizonytalanság éve lesz, és ilyenkor érdemes igazán kihasználni a vállalkozói kollektívákban felhalmozódott tudást és kapcsolatokat” – mondja Avidor András, a BNI Magyarország alapítója és vezetője. Az üzleti közösség tagjai a januári Évtervező hétvégén tekintették át a makrogazdasági kilátásokat és osztották meg egymással, milyen stratégiával készülnek a következő hónapokra.

2024-ben is lehet növekedni – új terepen a magyar vállalkozások

A hazai kkv-k iparágtól függetlenül tapasztalják a lakossági fogyasztás visszaesésének következményeit, és bár úgy látják, nincs nagyon nagy baj, abban is biztosak, hogy ha idén javul is valamennyit a helyzet, az a megrendelések volumenében leghamarabb az év második felében lesz érzékelhető. Arra számítanak, hogy a geopolitikai konfliktusok és az ebből adódó makrogazdasági kihívások sem csitulnak a közeljövőben és bár a következő hónapokra előrejelzett inflációs adatok lényegesen kedvezőbbek, mint az elmúlt évben, a vállalkozókat valóban érintő pénzromlás mértékét továbbra is 15 százalék körülinek becsülik.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo