Új csokit fejlesztettek ki, mely gyártása 70 százalékkal kevesebb a hulladékot termel

A WholeFruit csokoládégyártó módszer nem csak a kakaóbabot, de az egész kakaógyümölcsöt hasznosítja. A Mondelez a héten már be is mutatja az ezzel az eljárással készült, új termékeit az USA-ban.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Új csokoládégyártó eljárással rukkolt elő a svájci Barry Callebaut cég, mely az egész kakaógyümölcsöt hasznosítja, és ezáltal nagyban csökkenti a megtermelt hulladékot a hagyományos csokigyártással szemben. A WholeFruit-nak keresztelt új csokitípus ezen a héten az USA-ban már be is mutatkozik.

A hagyományos csokoládégyártás során a kakaógyümölcsből csak a kakaóbabot hasznosítják, a többi részt kidobják. A gyümölcs nagyjából 70 százaléka végzi így a kukában, pedig ezek a hulladéknak ítélt részek is hasznosíthatók. A svájci cég állítása szerint az új eljárással a gyümölcs 100 százalékát dolgozza fel.

Egy darabka az új, visszafogott hulladéktermeléssel gyártott csokiból. Fotó: Barry Callebaut

Az új csokifajta ízét a gyártó gyümölcsösebbnek ígéri. A korábban kidobott gyümölcshéjat, gyümölcshúst, gyümölcslét a közleményük szerint a csoki mellett italok, smoothiek, desszertek és péksütemények magas minőségű összetevőjeként lehet hasznosítani.

A WholeFruit csoki több szempontból is beletalál a korszellembe: egyrészt a csokoládé dráguló világpiaci ára is afelé hajtja az ipart, hogy minél több hasznot sajtoljon ki a felvásárolt gyümölcsből, másrészt a vásárlók körében is megnövekedett a természetesebb összetevőkből készült csemegék és a hulladéktermelés visszaszorítása iránti igény is. Az új csoki jó pozícióban van ahhoz, hogy mindhárom kapuba bevágja a ziccert.

Hogy ez a gyakorlatban is sikerül-e, az hamarosan kiderül. A Barry Callebaut a csokiipar legnagyobbjainak szállít be, partnere a Nestlének, a Hersheynek, az Unilevernek és a Mondeleznek is. Utóbbi csokimammut még a héten piacra is dobja a WholeFruit eljárással készült csokoládéit a CaPao brand alatt. Az új csoki európai bevezetése is tervben van, de egyelőre a regulátorok rábólintására vár.

Emlékezetes, hogy idén nyáron a Nestlé előrukkolt saját csokiipari újításával. Az ő saját eljárásuk során is a hulladékot csökkentették: hozzáadott cukor nélkül kezdtek el csokit gyártani úgy, hogy a kakaógyümölcs kakaóbabokat körbevevő, fehér színű, kocsonyás és édes részét porították, és azt adták a csokihoz külsős cukor helyett.

(Guardian)

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo