Az Európai Unión belüli vállalkozások 99 százaléka kis- és középvállalkozás, amelyek a magánszektorban lévő munkahelyek közel kétharmadát adják. Mindezek ellenére az EU polgárainak 60 százaléka nem tervezi saját vállalkozás elindítását. Az Európai Unió Leonardo da Vinci innováció-transzfer alprogramjaként hazánkban a Budapesti Gazdasági Főiskola vezetésével, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Babes-Bolyai Tudományegyetem részvételével valósult meg az Entrepreneurship by E-Learning For Adults – Vállalkozási ismeretek felnőttek részére e-learning útján című projekt, melynek célja, hogy Magyarországon és Romániában megforduljon ez a tendencia. (Magyarországon egyébként az Unión belül is az egyik legalacsonyabb a vállalkozói hajlandóság.)
A magyarországi és romániai kkv-k számának növelése a célja annak az Európai Unió által támogatott Leonardo da Vinci programnak, amelynek keretében a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF), a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Babes-Bolyai Tudományegyetem részvételével vállalkozási alapismereteket oktató francia e-learning tananyagot adaptált a hazai és romániai vállalkozási környezetre. Az online kurzusok segítségével a főiskolai hallgatók, a kezdő és leendő vállalkozók nemcsak gyakorlati ismereteket szerezhetnek, de szimulációs feladatokon keresztül a vállalkozások működtetéséhez szükséges innovatív gondolkodásmódot is elsajátíthatják.
A projekt keretében a BGF a neves francia üzleti iskola, az École de Management de Normandie által kidolgozott, 30 modulból álló tananyagot ültette át a hazai és romániai vállalkozási környezetre. Az online kurzusok között éppúgy megtalálhatók a gazdasági, vállalkozási alapismeretek, a számviteli logika megértését célzó anyagok, mint a pénzügyi, illetve kereskedelmi diagnózis felállítását vagy az üzleti terv elkészítését oktató modulok. Az új e-learning módszer a főiskolai hallgatóknak, a kezdő és leendő vállalkozóknak az alapvető pénzügyi-gazdálkodási ismeretek megszerzése mellett segítséget nyújt egy új, innovatív vállalkozói gondolkodásmód elsajátításához is. A projekt keretében kialakított tananyagot 2013. március–júniusa közötti próbaoktatáson több mint 100 vállalkozó, illetve 50, távoktatásban tanuló diák részvételével tesztelték sikeresen a BGF oktatói.