A fórum résztvevői a műszaki textíliák járműipari alkalmazásában jártas gyártók és felhasználók voltak. Az eseményt a TMTE éves közgyűlésével összevontan rendezték meg, melyen 72 szakember vett részt, köztük neves felsőoktatási intézmények és szakmai szervezetek képviselői. A fórum elősegítette a közvetlen együttműködési lehetőségek feltárását a hazai járműipari fejlesztések és beszállítások terén a műszaki textilgyártó és konfekcionáló vállalkozások bevonásával, valamint gyakorlati tapasztalatcserére adott lehetőséget annak érdekében, hogy a textilipari vállalkozások jobban megfeleljenek az autógyárak és ezek első körös beszállítói magas minőségi elvárásainak.
A Fórumon a járműipari szakemberek megismerhették a HITA beszállítói programját, valamint a TMTE innovációt támogató tevékenységét.
Nagy érdeklődés kísérte a Magyar Suzuki Zrt. előadását a beszállítókkal szembeni elvárásokról. A közelmúlt autóipari kapacitásbővítő beruházásai közül kiemelkedő szerepe van az abroncsgyártásnak, ezért kérték fel a szervezők az Albertfalvi Cérnázó Kft. ügyvezetőit a cég tevékenységének bemutatására. Ezt követte az autóbuszok padlóburkolatát gyártó Graboplast Padlógyártó Kft. előadása.
A járművek üléseit és huzatait gyártó Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. képviselője beszámolt a beszerzők és a beszállítók közötti rugalmas kapcsolat fontosságáról.
A magyar textil- és ruhaipar ágazati termelési adatai (KSH) egyértelműen mutatják, hogy 2010 óta az ágazat jobban teljesít, mint a korábbi években, amikor a textil- és ruhaipar termelése évről évre csaknem mindig két számjegyű visszaesést mutatott. A termelési indexek alapján 2012-ben a textil- és ruhaipari ágazat (105,8%) jobban szerepel, mint a feldolgozóipar (98,4%) egésze. Erre nagyon régóta nem volt példa. A legnagyobb növekedést a textilipari szakágazat innovatív szegmensei produkálták, amelyhez a konfekcionált lakástextilek, nemszőttek és más műszaki textilek tartoznak.