Technológiai nagyágyúk a fókuszban

Eddig a várakozásoknál jobbak a vállalati számok, de ez nem különösebben meglepő, mivel a vállalati eredmények késleltetve mutatják az általános környezet állapotát. Néhány nagy név a gazdasági jelentésekből.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 Apple

A növekedéssel kapcsolatos bizonytalanságok drámai módon felerősödtek 2018 negyedik negyedévében, ahogy egyik beszállító a másik után jelentett visszaesést a megrendelések kapcsán. De ami igazán sokkoló volt, az Tim Cook vezérigazgató bejelentése a vártnál gyengébb keresletről, különösen a kínai relációban. Az Apple a 2019-es pénzügyi év első negyedévéről a mai amerikai piaczárás után ad ki jelentést. Az elemzők 4,17 USD egy részvényre jutó nyereséget várnak, ez 7%-kal nagyobb a tavalyi Q1 adatnál, de 14%-os csökkenést jelent az elmúlt 6 hónapban.

Kép: Pixabay

A negyedéves árbevétel a várakozások szerint 84 milliárd USD, ami 5%-os csökkenés év/év alapon. A befektetők figyelme a kínai kereslet alakulására összpontosul, mivel ez a piac adja az Apple árbevételének kb. 20%-át.

Mivel az okostelefonok piaca globális szinten a korábban becsültnél nagyobb ütemben telítődik és a felhasználók egyre hosszabb ideig tartják meg az okostelefonjukat, az Apple nagyobb figyelmet kell, hogy fordítson két másik üzletágára, a szolgáltatásokra és az egyéb termékekre – ez utóbbi főleg az Apple Watch-ot jelenti. Ez a két üzletág 22%-kal járul hozzá a teljes árbevételhez, de a jövőbeni növekedésben ennél nagyobb a szerepük.

A következő öt évben a cégnek el kell döntenie, hogy vagy visszalép egy kategóriát és egy stabil, kiszámítható, de lassan növekvő technológiai cég lesz, vagy növeli a tétet, és új növekedési pályára próbál lépni valamely új termékkategóriával.

Facebook

2018-ban egyik botrány a másikat követte a Facebookkal kapcsolatban, de mindezek ellenére tavaly 42%-kal nőtt a cég

Nincs minden veszve, de nem árt az óvatosság
Az üzleti vezetők közel 30%-a úgy véli, hogy a globális gazdasági növekedés a következő 12 hónapban csökken, ami hatszorosa az előző évi 5%-nak – ez a pesszimizmus rekord mértékű növekedését mutatja. Ez az egyik fő megállapítása a PwC több mint 1 300 vezérigazgató bevonásával készített 22. globális felmérésének, melynek eredményeit a davosi Világgazdasági Fórumon mutatták be.
árbevétele, köszönhetően az egyre nagyobb piaci részesedésének az online hirdetések területén. A működési árrés növekedése megállt, mivel komoly beruházásokat kellett eszközölni a tartalmak monitorozásába.

Az elemzők 5%-kal nagyobb egy részvényre jutó nyereséggel számolnak (2,52 dollár) és az egy évvel ezelőttinél 26%-kal nagyobb negyedéves árbevételre számítanak. A befektetők 2019-ben fokozott figyelmet fognak fordítani arra, hogy milyen hatása lesz a növekedésre a Live Stories funkció fejlesztése, mivel a hírfolyam egyre kevésbé tekinthető a növekedés motorjának, különösen a tavalyi botrányok utáni átalakítások miatt.

Alibaba

A kínai gazdaság lassulása minden bizonnyal kihat az online kiskereskedelemre is. Az Alibaba eddig jobb számokat jelentett, mint a másik kínai online kiskereskedelmi óriás, a JD.com. Ezt eddig értékelték is a befektetők, de éppen ebből ered az egyik legfőbb kockázat is, a Q4 jelentés kapcsán, ugyanis a JD.com számai nagyobb ütemű gazdasági lassulásra utalnak, mint amit az Alibaba eddig kommunikált. Az Alibaba szerdán az amerikai piac nyitása előtt jelent a Q4-es eredményeiről, az elemzők várakozásai szerint az egy részvényre jutó nyereség 8%-kal, az árbevétel 44%-kal haladja meg az egy évvel korábbi negyedéves számokat. Az offline beruházások miatt nyomás nehezedik a társaság árrésére, és ez minden bizonnyal az egyik legfontosabb kérdéskör a befektetők és az elemzők körében.

Amazon

A korábban sebezhetetlennek tűnő e-kereskedelmi és felhőszolgáltatási óriás egy igen problémás negyedéven van túl, amelyet a gazdasági lassulás miatti aggodalmak és a nemzetközi üzleteinek vélelmezett megtorpanása jellemeztek. A nemzetközi üzleteket az elmúlt három évben negatív működési eredmény jellemezte, a nagy beruházások miatt. A befektetők a Whole Foods integrációjára, valamint az Amazon Web Services és a nemzetközi üzletek fejlődésére figyelnek elsősorban. Az Amazon Web Services biztosítja a társaság működési eredményének nagyobb részét, ugyanakkor egyre többen jegyzik meg, hogy az AWS üzletágnak kevés szinergiája van az Amazon más üzletágaival, és van, aki kiszervezést is emleget. Az Amazon csütörtökön, az amerikai piac zárása után teszi közzé a negyedéves számait, az elemzők becslése szerint az egy részvényre jutó nyereség 111%-kal, az árbevétel 19%-kal haladja meg az egy évvel korábbi negyedéves adatokat.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo