Szép számok a SZÉP Kártyáról

Meredeken emelkedik a SZÉP Kártyával rendelkezők, s azt elfogadók száma egyaránt. A kártya egyre népszerűbb, de elsősorban a nagyvállalatok körében, a kkv-k kevésbé élnek a béren kívüli juttatásokkal. Hasonlóképp féloldalas kissé a felhasználás: továbbra is elsősorban a vendéglátóhelyeken fizetnek tulajdonosaik SZÉP Kártyával.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Február végén közel 20 ezer munkáltató több mint 800 ezer dolgozója rendelkezett SZÉP Kártyával. A bevezetés óta közel 80 milliárd forintot töltöttek fel a kártyákra, és 51 milliárd forintot már el is költöttek azokról a munkavállalók. Csak idén februárban 3,5 milliárd forint áramlott a gazdaságba a SZÉP Kártyákon keresztül, amelyet több mint 41 ezer helyen fogadnak már el a Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint.

A vendéglátás zseb a legkedvelttebb

A SZÉP Kártyának a hazai kereskedelmi szálláshelyi bevételekben betöltött egyre erőteljesebb szerepét mutatja, hogy míg tavaly januárban a belföldi bruttó szállásdíj-bevételekből 2,9% volt a kártyával fizetett összegek aránya, addig 2013. januárra ez az érték már 15,6%-ra nőtt. A trendeket érzékelteti továbbá, hogy míg 2012 első két hónapjában 235 ezer munkavállaló igényelt SZÉP Kártya juttatást, addig idén január-februárban ez a szám már majdnem megduplázódott,  közel 400 ezer dolgozó kérte a cafeteria ezen formáját.

A feltöltések összege a tavalyi év hasonló időszakához képest a két és félszeresére emelkedett (2,9 milliárd forintról 7,3 milliárd forintra). A feltöltésekben továbbra is a vendéglátás zseb dominál, a források 65%-át erre kérték a dolgozók. A szálláshely zsebre a források ötödét, míg a harmadik, szabadidő zsebre a 15%-át töltötték fel az év első két hónapjában.

A 2013-as cafeteria toplista élmezőnyében

A SZÉP Kártya népszerűségét mutatja, hogy a 2013-as cafeteria toplistát az Étkezési Erzsébet-utalvány mellett a SZÉP Kártya különböző alszámlái vezetik. A DEVISE Hungary és a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. kutatása szerint a munkáltatók többsége a dolgozók étkezését, pihenését, egészségmegőrzését és rekreációját támogatja a béren kívüli juttatásokkal.

A felmérés során megkérdezett cégeknek kétharmada nyilatkozott úgy, hogy tervei között szerepel az, hogy a SZÉP Kártya valamelyik alszámlájára fizet majd dolgozóinak. Az idén egyébként átlagosan 251 ezer forint éves keretösszeget biztosítanak a cégek cafeteriára, illetve béren kívüli juttatás céljára. A munkáltatók 42 százaléka 2012-ben és 2013-ban is ugyanolyan keretösszeggel nyújt béren kívüli juttatást, 16 százalékuknál korábban nem volt, és ezután sem lesz ilyen lehetőség. A válaszadók 11 százaléka viszont arról számolt be, hogy az idén növeli a keretösszeget, csak 2 százalékuk csökkenti, illetve 3 százalék megszünteti a juttatásokat.

Ez is fizethető SZÉP-kártyával
Majd két éve létezik a SZÉP kártya, ami az Üdülési csekket váltotta fel, de szolgáltatásait tekintve ma már sokkal több mindenre használható a plasztiklap. Összegyűjtöttük az 5 leghasznosabb új felhasználási módot.
Kedvezőtlen jelként értékelhető ugyanakkor, hogy a kisebb cégek nem gondolnak a béren kívüli juttatásokra. A K&H év elején publikált felmérése szerint például, míg tavaly a kkv-k 80 százaléka tervezte, hogy alkalmazottainak biztosít cafeteriát, az idén év elején ez az arány mindössze 47 százalék volt. A változásban valószínűsíthetően szerepe van annak, hogy az idén nőttek az ilyen juttatásokhoz kapcsolódó terhek. (A cafeteriára vonatkozó idei szabályokról a Piac&Profit összefoglalója innen érhető el.)

 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo