Stratégiák 2021-re: hogyan készülnek a hazai cégek a jövőre?

A koronavírus-járvány jelentősen megváltoztatta az álláspiac dinamikáját: a korábbi jelölthiány után a jelentkezésszámok megugrottak, a keresleti piac kínálativá vált. Hogyan befolyásolja ez a változás a cégek jövő évi toborzási terveit? Többek között csökkenő toborzási időre számítanak – derül ki egy friss körképéből. Az álláspiac változása a cégek bővülési terveinek megvalósítását is segítheti.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

(Fotó: Pixabay)

A hazai cégek többsége a jövő évre inkább várakozással tekint, mint pesszimistán vagy optimistán – derül ki a Profession.hu friss felméréséből. A tavaszi hónapokban az álláshirdetések száma drasztikusan visszaesett, ennek hatására a legtöbb iparágban a keresleti irány erősen kínálatiba fordult. És bár az álláspiac tavasz óta folyamatosan stabilizálódik, az álláshirdetések száma még nem érte el a tavalyi év azonos időszakának eredményeit. Fontos kérdés tehát, hogyan látják helyzetüket, kilátásaikat, és ennek megfelelően milyen toborzási stratégiával terveznek a cégek a közeljövőben.

Piaci várakozások

A Profession.hu adatai szerint 2019-ben még egyértelműen optimista hangulat volt érzékelhető a cégeknél, mind a foglalkoztatásra, mind a gazdasági helyzetükre nézve. Idén jelentősen többen vannak, akik a jelenlegi helyzetben változatlanságot vizionálnak 2021-re, és bár saját helyzetüket inkább jobbnak, ám versenytársaikét rosszabbnak gondolják.

„A versenytársak helyzetének leértékelése mutatja, hogy a cégek jelenleg rosszabb gazdasági helyzetet érzékelnek, és növekedésre kevésbé számítanak. A 100 fő feletti cégek viszont felülreprezentáltak a jövőre inkább optimista módon tekintők körében” – összegzi a piac hangulatát Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási szakértője.
Csökkenő toborzási idő

Az álláspiac dinamikájának megváltozása miatt a vállalatok többsége a toborzási idő csökkenését vizionálja a jövő évre, míg egy évvel ezelőtt még a folyamat hosszabbodását tartották inkább reálisnak.

„Ez valószínűleg a megnövekedett jelentkezésszámokkal függ össze, ám emiatt a cégeknek a kiválasztási folyamatok optimalizálására is megoldást kell találniuk – ebben nyújthatnak segítséget a Profession.hu egyedülálló technológiai megoldásai” – tette hozzá Dencső Blanka.
Toborzási stratégiák

A cégek egy része a toborzási és kiválasztási folyamatokban kivárással tervez. Ugyanakkor nagyobb arányban gondolkodnak a vállalatok a toborzási csatornák, eszközök és folyamatok növelésében, mint azok csökkentésében.

„Az erről döntőknek jó tudnia, hogy az állásportálok által érhető el a leghatékonyabban a legtöbb releváns – megfelelő képzettségű és tapasztalatú – álláskereső” – tanácsolja Dencső Blanka.
Vannak olyan vállalatok is, melyek a munkaerőpiac átalakulásában a növekedés lehetőségét látták meg. A Profession.hu-n meghirdetett pozíciókra átlagosan 40 százalékkal többen jelentkeznek most, mint tavaly – tehát most sok olyan munkavállaló elérhető, aki korábban egyáltalán nem volt az. Vagyis olyan nagy mennyiségű, minőségi jelöltekből válogathatnak a toborzók, amire rég nem volt példa.
„Tavasszal, amikor az iskolák bezártak, az új megrendeléseink száma látványosan visszaesett, de ugyanez történt egész Európában. Onnantól kezdve mindenki azt kutatta, mikor jön a visszatérés, és milyen tendenciát fog leírni. Most az látszik, elindult egyfajta normalizálódás. Az aktív munkakeresők tömeges megjelenésével pedig a cégek jobban pozícióba kerültek, és jobban tudnak válogatni. Érdemes tehát most bővülésben gondolkozni – ezért döntöttünk a Profession.hu csapat létszámának növelése mellett is” – mondta el Martis István, a Profession.hu ügyvezetője.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo