Stratégiák 2021-re: hogyan készülnek a hazai cégek a jövőre?

A koronavírus-járvány jelentősen megváltoztatta az álláspiac dinamikáját: a korábbi jelölthiány után a jelentkezésszámok megugrottak, a keresleti piac kínálativá vált. Hogyan befolyásolja ez a változás a cégek jövő évi toborzási terveit? Többek között csökkenő toborzási időre számítanak – derül ki egy friss körképéből. Az álláspiac változása a cégek bővülési terveinek megvalósítását is segítheti.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

(Fotó: Pixabay)

A hazai cégek többsége a jövő évre inkább várakozással tekint, mint pesszimistán vagy optimistán – derül ki a Profession.hu friss felméréséből. A tavaszi hónapokban az álláshirdetések száma drasztikusan visszaesett, ennek hatására a legtöbb iparágban a keresleti irány erősen kínálatiba fordult. És bár az álláspiac tavasz óta folyamatosan stabilizálódik, az álláshirdetések száma még nem érte el a tavalyi év azonos időszakának eredményeit. Fontos kérdés tehát, hogyan látják helyzetüket, kilátásaikat, és ennek megfelelően milyen toborzási stratégiával terveznek a cégek a közeljövőben.

Piaci várakozások

A Profession.hu adatai szerint 2019-ben még egyértelműen optimista hangulat volt érzékelhető a cégeknél, mind a foglalkoztatásra, mind a gazdasági helyzetükre nézve. Idén jelentősen többen vannak, akik a jelenlegi helyzetben változatlanságot vizionálnak 2021-re, és bár saját helyzetüket inkább jobbnak, ám versenytársaikét rosszabbnak gondolják.

„A versenytársak helyzetének leértékelése mutatja, hogy a cégek jelenleg rosszabb gazdasági helyzetet érzékelnek, és növekedésre kevésbé számítanak. A 100 fő feletti cégek viszont felülreprezentáltak a jövőre inkább optimista módon tekintők körében” – összegzi a piac hangulatát Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási szakértője.
Csökkenő toborzási idő

Az álláspiac dinamikájának megváltozása miatt a vállalatok többsége a toborzási idő csökkenését vizionálja a jövő évre, míg egy évvel ezelőtt még a folyamat hosszabbodását tartották inkább reálisnak.

„Ez valószínűleg a megnövekedett jelentkezésszámokkal függ össze, ám emiatt a cégeknek a kiválasztási folyamatok optimalizálására is megoldást kell találniuk – ebben nyújthatnak segítséget a Profession.hu egyedülálló technológiai megoldásai” – tette hozzá Dencső Blanka.
Toborzási stratégiák

A cégek egy része a toborzási és kiválasztási folyamatokban kivárással tervez. Ugyanakkor nagyobb arányban gondolkodnak a vállalatok a toborzási csatornák, eszközök és folyamatok növelésében, mint azok csökkentésében.

„Az erről döntőknek jó tudnia, hogy az állásportálok által érhető el a leghatékonyabban a legtöbb releváns – megfelelő képzettségű és tapasztalatú – álláskereső” – tanácsolja Dencső Blanka.
Vannak olyan vállalatok is, melyek a munkaerőpiac átalakulásában a növekedés lehetőségét látták meg. A Profession.hu-n meghirdetett pozíciókra átlagosan 40 százalékkal többen jelentkeznek most, mint tavaly – tehát most sok olyan munkavállaló elérhető, aki korábban egyáltalán nem volt az. Vagyis olyan nagy mennyiségű, minőségi jelöltekből válogathatnak a toborzók, amire rég nem volt példa.
„Tavasszal, amikor az iskolák bezártak, az új megrendeléseink száma látványosan visszaesett, de ugyanez történt egész Európában. Onnantól kezdve mindenki azt kutatta, mikor jön a visszatérés, és milyen tendenciát fog leírni. Most az látszik, elindult egyfajta normalizálódás. Az aktív munkakeresők tömeges megjelenésével pedig a cégek jobban pozícióba kerültek, és jobban tudnak válogatni. Érdemes tehát most bővülésben gondolkozni – ezért döntöttünk a Profession.hu csapat létszámának növelése mellett is” – mondta el Martis István, a Profession.hu ügyvezetője.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo