Repül a madárka: a vártnál jobb eredményt közölt az óriáscég

A vártnál jobban alakult a Twitter második negyedéve, a mikroblog-szolgáltatást nyújtó közösségi portál profitja és nyeresége is felülmúlta a szakértők által vártat.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A San Franciscó-i székhelyű vállalat a New York-i tőzsde csütörtöki kereskedésének leállítása után azt közölte, hogy a június végével záródott három hónapban bevétele éves összehasonlításban 74 százalékkal, 1,19 milliárd dollárra ugrott az egy évvel korábbi 683,4 millió dollárról. Az árfolyamváltozás nélkül számított bevétel 72 százalékkal nőtt. A cég reklámbevétele 87 százalékkal, 1,05 milliárd dollárra bővült.

A Twitter bevétele az Egyesült Államokban 79 százalékkal, 653 millió dollárra, a világ más részein összesen 69 százalékkal, 537 millió dollárra nőtt.  A Twitter számára Japán maradt a második legfontosabb piac, teljes bevételének mintegy 13 százaléka származott onnan. Japánban a bevétel 40 százalékkal, 151 millió dollárra emelkedett a második negyedévben.

Kép: Pixabay

A cég adózott eredménye 65,6 millió dollár, részvényenként 8 cent lett az egy évvel korábbi 1,37 milliárd dollár (részvényarányosan 1,75 dollár) veszteség után. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 20 cent lett az egy évvel korábbi 1,58 dollár mínusz után.

Szakértők kisebb, 7 cent egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereségre és szerényebb, 1,06 milliárd dollár bevételre számítottak, ezen belül mérsékeltebb, 926 millió dollár reklámbevételt vártak.

A cég monetizálható napi aktív felhasználószáma (mDAU), azaz a Twitter-oldalt vagy alkalmazását naponta használók száma  átlagosan 206 millió volt, a szakértők véleményének az átlagában 205,9 millió szerepelt.

A felhasználók számát azért követik nagy figyelemmel a befektetők, mert a jövőbeni potenciális reklámbevételek fokmérőjének tekintik. A Twitter 1,22 milliárd és 1,3 milliárd dollár közötti bevételre számít a folyó negyedévben, ami felülmúlja a szakértők által várt 1,17 milliárd dollárt.

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo