Rebecca Zucker és Darin Rowell vezetésszervezési és HR-tanácsadók olyan cégekkel dolgoznak együtt a mindennapokban, mint az Amazon, a Clorox, vagy éppen a Dropbox – a Harvard Business Review cikkében most a nehéz helyzetbe kerülő vezetőknek adtak tanácsokat.
A nem tudás nem a világ vége
Karriere során szinte mindenki folyamatosan azzal az elvárással szembesül, hogy valamire pontosan meghatározható, egyenes választ adjon, így a jelenlegi helyzetben szinte folyamatos bizonytalanságot az agy stresszként és fenyegetésként éli meg. A természetes emberi reakció sokszor az érzések teljes ignorálása, a szakemberek azonban azt tanácsolják, hogy a vezetők próbálják meg átállítani a gondolkodásmódjukat arra, hogy nem kell mindenre azonnal választ adni. Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a „mindentudás” helyett most a „mindent megtanulásra” kell helyezni a hangsúlyt.
A bonyolult és az összetett nem egymás szinonimái
Gyakran használjuk ezt a két szót szinonimaként, ugyanakkor munkahelyi környezetben merően mást jelentenek, hiszen egy összetett probléma sokszor több, egymástól függő, időközben változó komponensből áll, így nem létezik rájuk egyetlen univerzális válasz. A szakértők ezért azt tanácsolják, hogy az igazán összetett kihívásokra a vezetők több opciót kipróbálva, akár a hibákon keresztül tanulva találják meg a megoldást.
Nem kell mindig a tökéletességre törekedni
A járvány által leterhelt mindennapokban a munkakörnyezet és a benyomások is folyamatosan változnak, így felesleges és többnyire lehetetlen is a tökéletességre törekedni – ezért fontos számítani arra, hogy igenis lesznek hibák, amelyek megoldására is készen kell állni.