Az előrelátó cégeknél már régen zajlik a készülődés az év végi ünnepekre. Már december elsejétől lehet boldog ünnepeket kívánni, vagyis nem kell, hogy a mi üdvözlőlapunk, ajándékunk elvesszen a sok más ajándék és lap között. Amennyiben azonban az év végi ügyfélpartira szeretnénk meghívni partnereinket és szeretnénk is, hogy részt vegyenek, akkor november közepéig érdemes elküldenünk a meghívókat.
Van azonban öt olyan sarokpont, amelyekre érdemes figyelnünk, ha szeretnénk, hogy jól sikerüljön az ünnepi időszak:
1.) A „Lista”
A „Lista” (listák) összeállítása különös körültekintést igényel. Érdemes tisztáznunk kiknek is szeretnénk boldog ünnepeket kívánni, akár ajándékkal, akár egy szép üdvözlőlappal. Kérjük be a munkatársainktól is a javaslatokat, hogy kiket szeretnének ők megajándékozni, illetve és kik azok, akiknek jó kívánságot szeretnének küldeni.
Ahol nem hibázhatunk: az adatok, a név (helyesírása), pozíció pontos ismerete – az egész ajándékozást tönkreteheti egy ilyen baki!
- Ki szerepeljen a listánkon?
- Hány listát készítsünk?
- Szép, igényes – lehetőleg eredeti lapot küldjünk. Még van lehetőségünk akár nyomdában is készíttetni – visszafogottan ízléses – üdvözlőlapokat. („A sarki papírboltban most ezt találtam” hatású lapok – nem tanúskodnak nagy figyelmességről.)
- Ne csak a lap legyen igényes – a boríték is. Tudjuk: az ördög a részletekben rejlik…
- Érdemes beletennünk a névjegyünket is, különösen, ha az év során megváltoztak az adataink.
- Soha ne elégedjünk meg azzal, hogy az előre nyomtatott szöveg alá odakanyarítjuk az aláírásunkat, esetleg megismételve a jókívánságot. Igazán akkor tűnik úgy, hogy szívből jön a jókívánság, ha pár őszinte szó is szerepel a lapon.Megköszönhetjük a közös munkát, kifejezhetjük az örömünket az elmúlt év közös sikere felett, utalhatunk egy közös – kellemes élményre – és arra, hogy azt az elkövetkező évben is szívesen megismételnénk…Azzal, hogy „idejében vagyunk” lehetőségünk van arra, hogy előre végiggondoljuk, melyek legyenek ezek a személyre szóló sorok. Ám vigyázat! Valóban személyre szóló legyen. Annál nagyobb hiba – amely a bizalom megingásához is vezethet - nehezen képzelhető el, mintha két ügyfelünk egymásnak eldicsekszik eredeti és figyelmes jókívánságunkkal és kiderül, hogy mindketten ugyanazokat az előre gyártott „figyelmes sorokat” kapták.
- Ha ajándékot adunk is, mindig tegyünk mellé üdvözlőlapot. Még akkor is, ha személyesen adjuk át.
A karácsonyi, új évi jó kívánság – „postai műfaj”
„Karácsonyi e-mail”, „ünnepi SMS” legyen az bármilyen kedves, humoros – nem létezik! Érthető is, hiszen pont az hiányzik belőlük, ami a karácsony és az ünnepek lényege – a pillanatnyi megállás, az odafigyelés, a törődés…
Szerző:
dr. Erdős Zsuzsanna
etikett tanácsadó és coach