„A foodora market megjelenésekor leginkább tartós élelmiszereket rendeltek a felhasználók, és a friss termékekkel óvatosabbak voltak. Mára már a friss zöldségek és húsok a legtöbbet rendelt termékek között vannak, sikerült tehát bizonyítani a nem személyes vásárlással szemben szkeptikusabb közönség előtt is” – mondta el Garay Péter, a foodora kereskedelmi igazgatója.
A szakember szerint a foodora marketekből kezdetben akkor rendeltek, ha a nagybevásárlások között elfogyott valami, vagy ha éppen elfogyott egy hozzávaló az aznapi vacsorához. Mostanra azonban úgy látják, hogy a heti nagybevásárlást is sokan online, a foodora marketből végzik.
Egy nagyobb bevásárlásnak pedig súlya is van: a legnehezebb egyszerre megrendelt bevásárlás súlya 90 kilogramm volt, ezt a rendelést Budapesten adták le a XIII. kerületben. Vidéken a rekordtartó legnehezebb rendelés 65 kilogrammos volt és Pécsett, Alsómakáron adták le, ez annyi mintha négy teljes Zsolnay szettet rejtett volna a futárhátizsák. Budapesten a legtöbb rendelést leadott felhasználó tavaly 529-szer vásárolt be a foodora applikációján keresztül, a legnagyobb összegű rendelések toplistáját pedig egy 632 ezer forint értékű bevásárlás vezeti 2024-ben.
Extrém rendelések: hajnali gourmet reggeli, felkészülés a másnaposságra
Budapesten a leadott rendelések számát tekintve a XIII., XI., XIV., III., VIII., és az IV. kerület a legaktívabb. Országosan pedig bőven akadt extrém rendelésekre is példa. Budapesten folyamatosan futnak be a rendelések, mivel előrendelésre is van lehetőség. A foodora adataiból az látszik, hogy vannak, akik előregondolkodnak és éjszaka rendelik meg a reggeli hozzávalóját.