Szeptember elejére gyakorlatilag az ország összes kereskedője online pénztárgépet használ majd. Az így üzembe állított, pillanatnyilag 151 ezer kassza közül természetes, hogy némelyik meghibásodik, nem volt ez másképp a régebbi kasszatípusoknál sem. A javítást végző szakemberek felkészültségével nem is szokott hiba lenni, a problémák inkább a cserekészülékek biztosításakor jelentkeznek.
A jogszabály szerint nyolc napon túli javítás esetén cseregépet kell adni a felhasználóknak, méghozzá olyat, amelyik cseregépként van regisztrálva a NAV-nál. Az ennél rövidebb időt a kereskedők kézi nyugtaadással kell, hogy áthidalják. A nagyobb forgalmazók általában rendelkeznek is megfelelő, regisztrált cseregép mennyiséggel, míg a kisebbeknél ez gondot jelenthet - közölte a nol.hu cikke nyomán együttműködő partnerünk, az onlinekassza.hu.
Ha gond van, a régi is használható, de csak ha ügyelünk!
Mint azt korábban közöltük, 2014. december 31-ig – átmenetileg – jogosult üzemeltetni a hagyományos pénztárgépet az üzemeltető abban az esetben, ha az üzembe helyezett online pénztárgép meghibásodik, de csak abban az esetben, ha az alábbi feltételek kivétel nélkül teljesülnek!
A szerviz nem tud cserepénztárgépet biztosítani, melynek tényét a szerviz rögzíti a pénztárgépnaplóban, illetve nincs más olyan pénzátvételi hely, ahol a fizetések lebonyolítása aránytalan nehézség nélkül megoldható lenne és az üzemeltető a pénztárgép meghibásodását haladéktalanul bejegyzi a pénztárgépnaplóba, továbbá amennyiben a pénztárgép javítását, vagy a meghibásodott pénztárgép helyett más pénztárgép üzembe helyezését kéri valamely szerviztől (bejelentés), a bejegyzést haladéktalanul kiegészíti a bejelentés megnevezésével (javítás vagy üzembe helyezés) és időpontjával, továbbá a javítást, illetve az üzembe helyezést vállaló szerviz által közölt egyedi sorszámmal és közlésének időpontjával, és a műszerész a pénztárgép javítási célú elszállítását a pénztárgépnaplóba bejegyzi.
További részleteket a szabályozásról itt olvashat!