Az ukrán válság miatti légtérkorlátozások, a világjárvány utáni gyors forgalom-visszarendeződés, illetve a globálisan utazási kedv soha nem látott légiforgalmat generált Magyarország légterében.
A kétszámjegyű járatszámnövekedés évek óta tart, minden megdöntve az előző évben regisztrált rekordforgalmat. Az év első négy hónapjában több mint 327 ezer repülőgép közlekedett a magyarországi légtérben, ez több mint 7 százalékos növekedés 2024 azonos időszakához képest. A 8-12 átrepülő forgalom becslése szerint, míg a Liszt Ferenc Repülőtér 10-15 súlyos nőhet a korábbi évhez képest. Ezért az elmúlt hónapokban számos rövid és hosszú távú kapacitás- és hatékonyságnövelő intézkedésre volt szükség.
Turi Ferenc vezérigazgató elmondta, hogy az intézkedések között a humán erőforrás, a technológia és a légi irányítás fejlesztése kap kiemelt figyelmet. A következő tíz év során 100 milliárd forintot fordítanak majd fejlesztésekre.
A nagyobb forgalom zökkenőmentes kiszolgálását célzó, rövid távon is eredménymutató intézkedések között szerepel, hogy 2029-ig tartó bérmegállapodást kötöttek a szakszervezetekkel, hogy európai szinten is versenyképes béreket tudjanak biztosítani a légiirányítók számára. A versenyképes béreknek köszönhető, hogy több mint 10 rendű növelték az irányítói létszámot. Az is nagy hangsúlyt helyez, elmondása szerint a következő 5 évben 55 fejlesztésnek az irányítók számát. Ennek érdekében országos toborzókampányt indítottak.