Német cégérrel csábít az orosz bolt

A német termékeknek nagy a becsülete Oroszországban (is). Ezt kihasználva orosz vállalkozók, boltosok nemritkán német áruként hozzák forgalomba, árulják alacsony minőségű termékeiket.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A legegyszerűbb módszer, ha a csomagolás révén keltik azt a benyomást, hogy német, tehát kiváló gyártmányról van szó. Ennél mi sem könnyebb: a feliratnak német gyártót kell sugallnia, és persze nem cirill, hanem latin betűsnek kell lennie.

Így például létezik Westfalika nevű cipőbolt-hálózat (ha Vesztfália nevének átírása nem is sikerült a legjobban...), vannak Kanzler márkájú ruházati termékek, Gipfel konyhagépek, Bork háztartási kellékek. A Thomas Münz cipőmárka azzal hirdette magát, hogy a cégalapító jeles brandenburgi mester nevét viseli, és van nagy irodaszer-gyártó vállalat is – Erich Krause néven.

Kép: sostav.ru

A német ipar vegyes érzelmekkel tekint a jelenségre. Ha jók a németnek álcázott termékek, az még segíthet is a német áruk hírnevének, ám ha gyengébbek, ami a sokkal valószínűbb eset, természetesen ártanak.

Lehetne persze perelni, de erre nemigen kerül sor, mivel Oroszországban az eljárások bonyolultak, és igen sokáig tartanak. Lépni akkor kellene, ha a hamisítók versenytársként lépnek fel, de ez ritka: nyilván mások a célcsoportjai például egy német divatcégnek Moszkvában, mint egy „ál-német” vállalatnak valahol Szibériában. (Neue Zürcher Zeitung)

Olcsóbb a hamis
Az elmúlt egy évhez viszonyítva kisebb elmozdulások láthatóak a magyar fiatalok hozzáállásában a hamisított termékekhez, de a legtöbben továbbra is az alacsonyabb árat jelölték meg a vásárlás legfőbb motivációjaként. A fiatal válaszadók továbbra is az eredeti terméket gyártó cégeket tartják a hamisítás legnagyobb károsultjainak és kevésbé törődnek a gazdasági és egyéb társadalmi hatásokkal.
 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo