A ’Z’ generációt a digitális technika iránti érdeklődés és hozzáértés is jellemzi, amely összekapcsolja szakmai- és magánéletüket. Ez az egyik oka annak, hogy a válaszadók 87 százaléka úgy gondolja, hogy gyorsan és rugalmasan alkalmazkodik az új környezethez, és úgy véli, hogy a technológia segítheti a pénzügyi szakembereket, hogy hozzáadott értéket adjanak szakmai tevékenységeikhez.
A fiatalok a vállalatoktól várják, hogy a változások mozgatórugói legyenek
A kutatás megerősítette, hogy a ’Z’ generáció fontosnak tartja a vállalati felelősségvállalást és nem elégedett a jelenlegi helyzettel. A közép- és kelet-európai válaszadók csupán 31 százaléka helyesli a vállalatok részvételét az éghajlatváltozás elleni küzdelemben, amelyet ők maguk is nagyon fontosnak tartanak. A megkérdezettek mindössze 39 százaléka gondolja úgy, hogy a vállalatok megfelelően gondoskodnak alkalmazottaikról, és csak 30 százalékuk ért egyet azzal az állítással, miszerint a nagyvállalatok vezetése felelősségteljesen viselkedik és teljesíti azt, ami mellett elkötelezte magát.
A ’Z’ generáció 59 százaléka úgy véli, hogy a vállalatok felelősségteljes cselekedeteikkel pozitívan befolyásolhatják a társadalmi változásokat. Ezért tagjai azt várják, hogy a vállalatok váljanak ezeknek a változásoknak a mozgatórugóivá.
Viera Kučerová így foglalta össze a felmérés eredményeit:
Most egy olyan változási folyamat elején tartunk, amelyen a fiatal szakemberek segíthetnek a vállalatoknak sikeresen túljutni. A világ most nagyobb elszámoltathatóságot és átláthatóságot követel. Az üzlet mai mantrája egyszerű: minden célcsoport (alkalmazottak, ügyfelek, menedzsment, tulajdonosok, szabályozók stb.) fontos, nemcsak a részvényesek, ahogy ez korábban jellemző volt. Azaz: „érintettek, nem csak részvényesek.”