Ne nagyon reménykedjünk céges ajándékban

A recesszió miatt csökken a cégek ajándékozási kedve, és az erre szánt összeg a Promo Direkt Marketing és Piackutató Kft. felmérése szerint. A kutatás során háromezer céget kérdeztek meg, amelyek közül érdemben 1.300 válaszolt.    

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válaszadók 44 százaléka szívesen fogadna ajánlatot reklámajándékos cégtől, míg ez az arány egy évvel korábban 48  százalék, azt megelőzően pedig 55 százalék volt. A cégek 42 százaléka az irodaszerek, az írószerek, a nyomtatványok, a naptárak és a CD-k után érdeklődik, ezt követi az italokat, édességeket, a divatcikkeket keresők aránya, és csak 1-2  százalékot tesz ki az egyéni, exkluzív ajándékok iránti érdeklődés. Tovább nőtt, az előző évi 27 százalékról 44 százalékra azoknak az aránya, akik nem tudták megmondani, hogy konkrétan mennyit is költenek ajándékozásra.


A Promo Direkt közlése szerint a 100 ezer forint alatt költő cégek aránya 31-ről 37 százalékra növekedett, a 100-500 ezer forint között költőké 53-ról 48 százalékra csökkent egy év alatt. A tavalyi jelentős csökkenés után tovább esett a félmilliónál, főleg az egymilliónál többet költő cégek száma.  


Míg tavaly és tavalyelőtt is az összes nagyvállalat egyharmada jelezte a karácsonyi reklámajándék rendelést, az idén már csak egynegyedük szándékozik élni ezzel a lehetőséggel. Hasonlóképpen csökkent az egyéb időszakban rendelők aránya, amely jelenleg  8,5 százalékot tesz ki a tavalyi 13 százalékkal szemben.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo