Míg a fehér gallérosok számára a bérlettámogatás és a ruhapénz jelenti a legnagyobb hasznosságot az irodába járáshoz kapcsolódó juttatások közül, addig a rózsaszín gallérosoknak a közösségi autó/roller/bicikli bérlési lehetőség támogatása és a ruhapénz. A kék gallérosok körében pedig a bérlet, a ruhapénz és a közösségi közlekedési eszköz bérlés támogatása bizonyult népszerűnek.
A Merlotworks és a Dialogue Creatives közös kutatásában kitért annak vizsgálatára is, hogy jelenleg mely béren kívüli juttatási formákat biztosítják jellemzően a cégek dolgozóik számára, és ezeket hogyan értékelik a munkavállalók.
A munkavállalók számára a munkaadók által leggyakrabban biztosított öt juttatás közül csak két elem, a továbbképzési és az iskolakezdési támogatás bizonyult igazán vonzónak, a másik hármat viszont a kevésbé hasznosak közé sorolták. Ugyanakkor a már nem annyira elterjedt ruhapénzt minden munkavállalói csoport szívesen látná a béren kívüli juttatási csomagjában, csakúgy, mint az egyszeri tréningeket vagy a bérlettámogatást.
Mennyire érzik biztonságban magukat a munkavállalók?
Az egyre nehezedő gazdasági helyzet következményeként munkahelyek biztonsága is veszélybe kerülhet, illetve a közelgő kihívások egy új jelenséget is hozhatnak a munkaerőpiacon: egyes cégek úgy fognak leépíteni, hogy közben toboroznak. Egy ilyen helyzetben a munkáltatóknak három kör - az elbocsátandó munkavállalók, a maradók és a toborzandó célközönség - szempontjait is figyelembe kell venniük, ami komplex feladatot jelent. Ennek kezelésében hatékony megoldás az adatalapú döntéshozatal, amely felméri és reagál az érintettek igényeire. A conjoint elemzéssel felállított modell képes az ilyen és ehhez hasonló speciális munkáltatói kérdésekre is választ adni, és támogatni a megfelelő munkáltatói stratégia kialakítását.