Lehet valaki a főnöknél jobb?

Egyes cégvezetők nem mernek olyan munkatársakat alkalmazni, akik képzettebbek vagy tehetségesebbek náluk, mert tartanak attól, hogy a munkatárs vetélytárssá válhat a cégen belül. Ez azonban a teljesítmény rovására mehet.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Munkatársból a legjobbat érdemes alkalmazni – Kép: Pixabay

Egyes vezetők úgy védik a saját pozíciójukat, hogy nem vesznek fel olyan tehetséges munkatársakat, akik később konkurenciát jelenthetnek számukra. Nem nehéz kitalálni, hogy milyen teljesítményre lesz képes az általuk vezetett csapat: jó esetben is legfeljebb középszerűvé válhat. Igaz, valószínűleg a kollégák szakmailag fel tudnak nézni a vezetőre, és ha tisztességesen viselkedik velük, még lojálisak is lesznek hozzá. Egyetértően bólogatnak a vezető döntései után, ha személyes érdekeiket nem sérti túlzott mértékben az adott intézkedés – olvasható a Tudatos vezetés blog legfrissebb bejegyzésében.

Azok a vezetők, akik kiemelkedő teljesítményre aspirálnak, nemcsak a saját ötleteik kivitelezését, hanem gondolkodást és valós kreativitást várnak el a kollégáiktól, igyekeznek minél több olyan embert tudni a csapatukban, aki saját szakterületének felkészültebb és tehetségesebb játékosa, mint amilyen szinten azt a sportot a vezető saját maga űzi. Olyan kollégákra van szüksége, akik szakmai meggyőződésük alapján mernek szembeszállni a vezető eredeti elképzeléseivel. Ők is mind „vezetők", akár vannak beosztottaik, akár nincsenek. Van önálló gondolatuk, kezdeményeznek, felelősséget vállalnak a saját területükért. Így közösen egész biztosan értékesebb produktumot tudnak létrehozni, mint amit a vezető egyedül ki tudna találni, és végre tudna hajtatni hűséges katonáival.

Vigyázzon! Egy mondattal tönkreteheti a munkavállalója!
Az új technológiák, a mobilkommunikációs forradalom, a közösségi terek miatt új veszély leselkedik a cégekre: a nyilvánosság veszélye. A Facebook, a Twitter, az Instagram jelentette kihívások újfajta reakciókat és vállalatvezetési stílust igényel a vállalatvezetők részéről.
Eddig ez még elég könnyűnek hangzik. Ami sokkal nehezebb, az a tehetséges, szakmailag felkészült, agilis munkatársak menedzselése. Egyrészt folyamatos érzelmi terhelést jelent a vezetőnek, hogy vitatkozni kell a kollégákkal: egymást győzködni, argumentálni, szenvedélyes emberekkel túlfűtött beszélgetéseket folytatni. Másrészt el kell tudni fogadni, hogy az adott szakterület képviselője vagy a csapat által kidolgozott koncepció eltér a vezető eredeti elgondolásától. Ha a viták úgy érnek véget, hogy a főnöknek van mindig igaza, akkor elég hamar elmegy a kedve a jó embereknek az értelmetlen küzdelemtől. A vezetőnek képessé kell válnia arra, hogy eldöntse, mikor kell a saját elképzelése mellett kitartani, és mikor kell engedni, mert az adott esetben az fogja a legjobb megoldást eredményezni. Egók helyett gondolatok feszüljenek egymáshoz, és tényleg győzzön a jobb. Ez azonban nem könnyű feladat: a vezetőé ugyanis a végső felelősség. Ha még tulajdonos is ráadásul, akkor az ő pénze forog kockán. Hiába érti ezt a bekezdést, a zsigerei nehezen engedik, hogy így is viselkedjen.

Biztosan vannak olyan iparágak vagy munkaterületek, ahol elég, ha egy ember gondolkodik, a többi meg csak csinálja. Ahol viszont komoly verseny van a piacon, szükség van rá, hogy minél több szürkeállományt tudjon a cég munkára fogni. Az pedig a tehetséges, felkészült és elkötelezett emberek fejében fordul elő nagyobb arányban. Merni kell tehát magadnál jobbakat felvenni, mert abból lesz a teljesítmény, és a te vezetői eredményeidet is ez fogja meghatározni, pontosabban megsokszorozni.

A sikeres munkaerő-kiválasztás lépései
Munkatársaink beállítottságával, képességeivel a lehető leghatékonyabban kell gazdálkodnunk, mert tulajdonságaik, erősségeik egyben motivátoraik is. A legegyszerűbb motivációs eszköz tehát maga a munka, a feladat, hiszen ki ne szeretne sikeres lenni, más szavakkal: hatékony és hatásos lenni. Ha valaki szereti, amit csinál, és mindezért elismerik és megbecsülik amellett, hogy jól érzi magát a bőrében, sokat hozhat a cég konyhájára is.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo