Praktikus szempontok
Az online események praktikus oldaláról se feledkezzünk meg: mivel helyfüggetlen és kompaktabb programokról van szó, a cégek rugalmasabbak lehetnek az esemény időpontjával kapcsolatban. És mivel a legtöbben annak is örülnek, hogy az otthonuk kényelmében élvezhetik a közös eseményt, nagyobb eséllyel vesznek részt a programokon. A szervezőknek érdemes arra számítaniuk, hogy az otthoni helyszínnek köszönhetően a családtagok is feltűnnek majd a színen. Fontos továbbá, hogy esemény időtartama legfeljebb két óra legyen,
„ha pedig jól sikerül az este és nagyon jó a hangulat, a csapat a szokásos online platformon kötetlenül folytathatja a bulizást” – tanácsolja Simon-Göröcs Lili.
„Karácsonykor a legtöbb cég meglepi valamivel az ügyfeleit. A legáltalánosabb, hogy képeslapot vagy valamilyen ajándékcsomagot küldenek, ezek közül is a legnépszerűbb sokáig a bor vagy más alkohol volt. Idén azonban más a helyzet: a koronavírus-járvány miatt nincs lehetőség személyes találkozókra, a home office miatt pedig sokan meg sem próbálnak futárral ajándékokat küldeni” – mondta Langmár Zsuzsa, a Langmár Kommunikáció vezetője.
„Ahogy a klasszikus, úgy az online ajándékozásnak is van etikettje. Érezniük kell a megkülönböztetett figyelmet azoknak, akik egész évben kitartottak mellettünk. Mindenképp azt javaslom, hogy egy sablonoktól mentes, személyes üzenet kíséretében küldjünk ajándékokat e-mailben. Erre tökéletes lehet egy jól megírt levél, egy közös fotóval ellátott képeslap vagy egy személyre szóló videóüzenet is” – nyilatkozta Langmár Zsuzsa.