Kína felé nyitnának a német cégek

Olaf Scholz német kancellár pénteken hivatalos látogatást tett Kínában, és ezzel ő lett az első európai vezető, aki a Kínai Kommunista Párt 20. országos kongresszusa után Kínába látogatott. A kancellárt elkísérte útjára a helyben már jelentős érdekeltséget kiépített 12 német nagyvállalat vezetője is, akik tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket a számukra stratégiailag fontos kínai piacon.

Scholz szövetségi kancellárként először látogat Kínába. Idén ünnepli a két ország a diplomáciai kapcsolatok felvételének 50. évfordulóját is. Az elmúlt 50 évben a kétoldalú kapcsolatok gyors ütemben és folyamatosan növekedtek. A Kínai Népköztársaság megalakulása óta Németország volt az egyik első nyugati ország, amely közös vállalatokat hozott létre és együttműködéseket kezdeményezett kínai partnerekkel a tudomány és a technológia területén.

Németország Kína legfontosabb kereskedelmi partnerévé lépett elő Európában, Kína pedig hat egymást követő évben Németország legnagyobb kereskedelmi partnere lett.

A német üzleti vezetők reményüket fejezték ki, hogy a két ország vezetői mélyrehatóan megvizsgálják a kétoldalú kapcsolatok, valamint a gazdasági és kereskedelmi együttműködés nyitott kérdéseit, hogy az együttműködés szorosabbra vonásának új szakaszát indíthassák el.

A Kínában működő vezető német vállalatok a kínai piacba vetett bizalmukról tettek tanúbizonyságot azzal, hogy bővítették ottani befektetéseiket.

A BASF német cég, a legnagyobb külföldi vegyipari befektető Kínában, a közelmúltban megerősítette, hogy 10 milliárd dollárért megépíti a Verbund integrált telephelyét Csancsiangban (Zhanjiang), a dél-kínai Kuangcsou (Guangzhou) tartomány tengerparti városában. A BASF vezérigazgatója, Martin Brudermueller szerint a német vegyipari óriásvállalat további növekedésre számít Kínában.

Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo