Ki fejlődik a legdinamikusabban Magyarországon?

Miközben rengeteg rossz hír kering a magyar gazdaság és benne a kkv-k teljesítményéről, vannak cégek, amelyek ilyen körülmények között is innovatívak és dinamikusan fejlődnek. A 30 leginnovatívabb részesült elismerésben az immár negyedik alkalommal megrendezett Pegazus Díjátadó Gála keretében.

A Pegazus Díj a legdinamikusabban fejlődő magyarországi kis- és középvállalkozások teljesítményét ismeri el. Az elismeréseket a díjat alapító Enterprise Investors magán- és kockázati tőkealap-kezelő vállalat; a Dun & Bradstreet, nemzetközi cégminősítő, valamint a támogatóként csatlakozó Ernst & Young vezető könyvvizsgáló, adó, tranzakciós és üzleti tanácsadási szolgáltató; illetve hazánk egyik legnagyobb ügyvédi irodája, a White & Case LLP nemzetközi ügyvédi iroda adta át a Magyar Tudományos Akadémián, 2011. december 1-jén megrendezett exkluzív díjátadó gála keretében. (Európa 10 legjobb vállalkozása közé sorolták a Lipóti Pékséget és vezetőjét, Tóth Pétert az European Business Awards 'Év vállalkozója' díjának rangsorában.)

 

Toplistások
„FELTÖREKVŐ” kategória
Nyugat-Magyarországi Régió
1. LV Metal Kft.
2. VARINOX Kft.
3. JAKAB Kft.
Közép-Magyarországi Régió
1. IQ PRESS Kft.
2. BÉR-ELEK Kft.
3. SzámHEAD Kft.
Kelet-Magyarországi Régió
1. MLI VASKER Kft.
2. Ferrand Kft.
3. PA-COMP Kft.
„PIACVEZETŐ” kategória
Nyugat-Magyarországi Régió
1. AGROFEED Kft.
2. TUTTI Élelmiszeripari Kft.
3. FOREST-PAPÍR Kft.
Közép-Magyarországi Régió
1. MOGYI Kft.
2. ECSERI Kft.
3. MIZSEPACK Kft.
Kelet-Magyarországi Régió
1. FUX Zrt.
2. MOZAIK KIADÓ Kft.
3. HAJDÚHÚS 2000 Kft.

Két kategóriában (Piacvezető és Feltörekvő) három régió (Nyugat-Magyarország, Közép-Magyarország, Kelet-Magyarország) összesen 30 kiemelkedő növekedést felmutató vállalkozása részesült elismerésben. A Pegazus Díjat elnyerő vállalatok legnagyobb arányban két iparág szereplői közül kerültek ki. A díjazottak közül 5 vállalkozás az ipari fémfeldolgozás és megmunkálás, míg 4 vállalkozás az élelmiszergyártás és feldolgozás területén tevékenykedik. A díjazott cégek nyilvános árbevétel adatainak összevetése alapján, éves szinten átlagosan 47 százalékos árbevétel növekedést értek el a vizsgált, 2008-2010 közötti időszakban.

„Rengeteg a rossz hír a magyar gazdaság teljesítményét illetően, ezért továbbra is kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a Pegazus Díj keretében bemutassuk, hogy vannak olyan többségi magyar tulajdonú kis- és középvállalkozások, melyek képesek dinamikusan növekedni. A díjazott cégek sikerének több összetevője lehet, az azonban látható, hogy a feldolgozóiparból nagyobb arányban kerültek ki átlag felett növekedő vállalkozások ” – fogalmazott Tüske Tamás, az Enterprise Investors ország igazgatója, befektetési szakértő. (Az Uránia Filmszínházban adták át az Ország Boltja trófeákat, a fődíjat a 220volt.hu elektronikai webáruház nyerte el.)

„FELTÖREKVŐ” kategória

A nyugat-magyarországi régió legjobbjának az LV Metal Kft.-t találta a zsűri, mely különféle lemezmegmunkálással, illetve hegesztett alkatrészek gyártásával foglalkozik. A cég a 2008-2010 közötti időszakban átlagosan több mint 42 százalékos árbevétel növekedést produkált évente. A közép-magyarországi régió első helyezettje az IQ PRESS Kft. lett; mely lap- és könyvkiadással foglalkozik, és átlagosan 71 százalékos árbevétel növekedést ért el a 2008-2010 közötti időszakban éves szinten. A kategória kelet-magyarországi bajnoka pedig a MLI VASKER Acélszerkezetgyártó Kft. lett, amely különféle fémszerkezetek gyártásával foglalkozik. A cég 2008-2010 között éves szinten átlagosan 105 százalékos árbevétel növekedést ért el.

„PIACVEZETŐ” kategória

A „PIACVEZETŐ” kategóriában a nyugat-magyarországi régióban első helyet ért el az AGROFEED Kft., amely 2008 és 2010 között 28 százalékos átlagos árbevétel növekedést ért el évente. A cég holland technológiára alapuló premix és prestarter állattakarmány gyártásával foglalkozik. A közép-magyarországi régióból a MOGYI Kft. lett a legjobb; a cég különféle olajos magvak pörkölésével, csomagolásával és forgalmazásával foglalkozik. A társaság átlagos éves árbevétel növekedése 2008-2010 között 20 százalékos volt. A kategória győztese a kelet-magyarországi régióban a FUX Zrt. lett. A vállalat fő tevékenysége alumíniumból és acélból készült szabadvezetékek, szigetelt légvezetékek, emelés és rögzítéstechnikai eszközök, réztermékek és építészeti kötelek gyártása. A cég 17 százalékos átlagos árbevétel növekedést ért el évente a vizsgált időszakban.

„A gazdasági helyezet alakulása az egész vállalati szektor, így a díjazottak teljesítményére is rányomta bélyegét. Míg a válság előtt a 2006 – 2008 közötti időszakot vizsgálva a kategória díjazottjai általában 30 százalék felett tudtak növekedni, addig idén 20 százalék alatti növekedéssel is be lehetett kerülni a díjazotti körbe. A 20 és 30 százalék közötti árbevétel növekedés is példaértékű a jelenlegi gazdasági helyzetben, és elismerést érdemelnek a kategória nyertesei, hogy a gazdasági nehézségek ellenére is ilyen szép eredményt produkáltak” – nyilatkozta Keleti József, a Dun & Bradstreet ügyvezető igazgatója.

 

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo