Itt rontják el a kezdő vállalkozók!

Mindazoknak, akik tőkebevonási lehetőséget keresnek, legyenek ötletgazdák vagy egy ideje már működő kisvállalkozások, tisztában kell lenniük a sikeres vállalkozás két legalapvetőbb, megkerülhetetlen feltételével.

Két szempontot mindenképpen szem előtt kell tartani - Kép: SXC

Ha egy üzleti ötletre vagy tevékenységre mindenkinél ott lehet a pontos „recept”, vagy ha egy-egy termékből, szolgáltatásból sokan kínálják ugyanazt, ugyanannak a közönségnek, egy új belépőnek ritkán van hely a piacon. A „tucatárut” nagyon nehéz – vagy aránytalanul sokba kerül – a versenytársak kínálatától megkülönböztetni. A piacon legrégebben működők szemszögéből sem sokkal jobb a helyzet: fokozatosan kialakított szaktudásukat, kapacitásaikat, termékskáláikat, módszereiket, üzleti modelljüket, akár arculatuk jellegzetességeit gyakran egyszerű megfejteni, lemásolni és utánozni. Így mind a két tábornak hasonlóan kell gondolkodnia: „miben tudom megelőzni versenytársaimat, mivel tudom őket jobban kiszolgálni, és hogyan őrizhetem meg vevőimet” – olvasható a Széchenyi Tőkealap-Kezelő Zrt. blogján olvasható bejegyzésben.

1. Mit tudok nyújtani?

Aki ma vállalkozni szeretne, természetes, hogy megkérdezi magától: „Mi az, amit csak én tudok nyújtani?”, vagy: „Mi az, amit én tudok a legjobban, és másokhoz képest a legkisebb energia-befektetéssel nyújtani?” A válasz az a terület, ahol másoknál esélyesebbek vagyunk a sikerre. A válasz néha adott – korábbi munkája, tanulmányai, hobbijai, tehetsége és egyéb tevékenységei révén sok vállalkozó tudja, mi lesz terméke vagy szolgáltatása alapja. A legtöbb leendő vállalkozó számára azonban ez nem egyszerű; sokat kell rajta gondolkodni, számos lehetőséget megvizsgálni. Külön útvesztőket jelent ez a kérdés is: „Mit szeretnék csinálni?” Az egyéni lehetőségek számba vétele, és az alapfeltételek megteremtése közben pedig a vállalkozás másik alappillére gyakran teljesen elsikkad.

2. Mi az, amit el tudok adni?

Tudatosan kell készülni a forrásbevonásra
Közel öt éve fojtogatja a válság a vállalkozásokat. Azoknak a cégeknek, amelyek az életben maradás mellett döntenek, lépniük kell: a tartalékok elfogytak, a kivárás taktikája a legtöbb esetben eddig nem hozott eredményt. Kevés az esély arra, hogy ez a jövőben magától változni fog. Ahhoz persze, hogy a cégek tegyenek valamit a helyzet javítása érdekében, a világos elképzelések, tervek mellett forrásra lenne szükség. Milyen lehetőségek állnak a vállalkozások rendelkezésére ezen a területen?
Természetesen, a kínálatunknak kell, hogy legyen egyénisége és egyedisége, de ezzel együtt olyat kell létrehoznunk, amire a piacnak szüksége van, és amire mérhető kereslet is mutatkozik – amiért sokan sokat fizetnek vagy fizetnének. Valós, létező szükségletet kell kiszolgálni vagy egy meglévő problémára új megoldást kínálni ott, ahol a vásárló hajlandó és képes is fizetni érte, méghozzá olyan áron és mennyiségben, hogy a terméket kifizetődő legyen gyártani. Ezt a piac lehető legrészletesebb vizsgálata nélkül nem lehet felmérni.

Egy-egy vállalkozás elindításának nehézségei között gyakran eltörpül ez a kérdés, pedig a legtöbb kezdő cég már itt megbukik, vagy hosszas, hiábavaló küszködésre ítéli magát. Általában hamarabb készen van az ötlet vagy a termék, mint hogy a vállalkozás megtalálta volna hozzá a valódi keresletet. Ebből a helyzetből csak kemény küzdelem árán és sokszor költségesen lehet eljutni a vevőkhöz, akik valódi értékmérői a teljesítményünknek.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo