Itt rontják el a kezdő vállalkozók!

Mindazoknak, akik tőkebevonási lehetőséget keresnek, legyenek ötletgazdák vagy egy ideje már működő kisvállalkozások, tisztában kell lenniük a sikeres vállalkozás két legalapvetőbb, megkerülhetetlen feltételével.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Két szempontot mindenképpen szem előtt kell tartani - Kép: SXC

Ha egy üzleti ötletre vagy tevékenységre mindenkinél ott lehet a pontos „recept”, vagy ha egy-egy termékből, szolgáltatásból sokan kínálják ugyanazt, ugyanannak a közönségnek, egy új belépőnek ritkán van hely a piacon. A „tucatárut” nagyon nehéz – vagy aránytalanul sokba kerül – a versenytársak kínálatától megkülönböztetni. A piacon legrégebben működők szemszögéből sem sokkal jobb a helyzet: fokozatosan kialakított szaktudásukat, kapacitásaikat, termékskáláikat, módszereiket, üzleti modelljüket, akár arculatuk jellegzetességeit gyakran egyszerű megfejteni, lemásolni és utánozni. Így mind a két tábornak hasonlóan kell gondolkodnia: „miben tudom megelőzni versenytársaimat, mivel tudom őket jobban kiszolgálni, és hogyan őrizhetem meg vevőimet” – olvasható a Széchenyi Tőkealap-Kezelő Zrt. blogján olvasható bejegyzésben.

1. Mit tudok nyújtani?

Aki ma vállalkozni szeretne, természetes, hogy megkérdezi magától: „Mi az, amit csak én tudok nyújtani?”, vagy: „Mi az, amit én tudok a legjobban, és másokhoz képest a legkisebb energia-befektetéssel nyújtani?” A válasz az a terület, ahol másoknál esélyesebbek vagyunk a sikerre. A válasz néha adott – korábbi munkája, tanulmányai, hobbijai, tehetsége és egyéb tevékenységei révén sok vállalkozó tudja, mi lesz terméke vagy szolgáltatása alapja. A legtöbb leendő vállalkozó számára azonban ez nem egyszerű; sokat kell rajta gondolkodni, számos lehetőséget megvizsgálni. Külön útvesztőket jelent ez a kérdés is: „Mit szeretnék csinálni?” Az egyéni lehetőségek számba vétele, és az alapfeltételek megteremtése közben pedig a vállalkozás másik alappillére gyakran teljesen elsikkad.

2. Mi az, amit el tudok adni?

Tudatosan kell készülni a forrásbevonásra
Közel öt éve fojtogatja a válság a vállalkozásokat. Azoknak a cégeknek, amelyek az életben maradás mellett döntenek, lépniük kell: a tartalékok elfogytak, a kivárás taktikája a legtöbb esetben eddig nem hozott eredményt. Kevés az esély arra, hogy ez a jövőben magától változni fog. Ahhoz persze, hogy a cégek tegyenek valamit a helyzet javítása érdekében, a világos elképzelések, tervek mellett forrásra lenne szükség. Milyen lehetőségek állnak a vállalkozások rendelkezésére ezen a területen?
Természetesen, a kínálatunknak kell, hogy legyen egyénisége és egyedisége, de ezzel együtt olyat kell létrehoznunk, amire a piacnak szüksége van, és amire mérhető kereslet is mutatkozik – amiért sokan sokat fizetnek vagy fizetnének. Valós, létező szükségletet kell kiszolgálni vagy egy meglévő problémára új megoldást kínálni ott, ahol a vásárló hajlandó és képes is fizetni érte, méghozzá olyan áron és mennyiségben, hogy a terméket kifizetődő legyen gyártani. Ezt a piac lehető legrészletesebb vizsgálata nélkül nem lehet felmérni.

Egy-egy vállalkozás elindításának nehézségei között gyakran eltörpül ez a kérdés, pedig a legtöbb kezdő cég már itt megbukik, vagy hosszas, hiábavaló küszködésre ítéli magát. Általában hamarabb készen van az ötlet vagy a termék, mint hogy a vállalkozás megtalálta volna hozzá a valódi keresletet. Ebből a helyzetből csak kemény küzdelem árán és sokszor költségesen lehet eljutni a vevőkhöz, akik valódi értékmérői a teljesítményünknek.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo