Milliárdos hölgyek
A hölgyek sikertörténetét öregbítik azok a tények is, hogy 2022-ben a magasabb árbevételű vállalkozásoknál növelték a részarányukat. Ennek talán leglátványosabb példája, hogy meredeken emelkedik az egy milliárd forint éves árbevételt meghaladó női vállalkozások száma. Két évvel ezelőtt még csupán 500, egy évvel ezelőtt már közel 700 ilyen vállalkozás található, de mára a milliárdos női vállalkozók száma meghaladja a 800-at.
Ezzel együtt a tisztán női menedzsment inkább a közepes és kisebb vállalkozásoknál van jelen, míg a hölgyek a milliárdot meghaladó árbevétellel rendelkező cégek felében képviseltetik magukat valamilyen formában a cégvezetésben. Általánosságban azon vállalkozások várható élettartama és stabilitása magasabb, ahol hölgyek és férfiak vegyesen alkotják a társaság menedzsmentjét.
Generációs különbségek
A női-férfi szerepkörök még erősebben megmutatkoznak, ha a tulajdonosok életkorát és nemét egyszerre vizsgáljuk. Az idősebb korosztályok felé haladva folyamatosan növekszik a hölgyek aránya, míg a fiatal vállalkozók körében a férfiak dominanciája az erősebb. Ennek okai is részben a vállalkozásokon kívül keresendők. A fiatalabb generációk körében az anyai szerepkör jelenléte értelemszerűen erősebb, míg az idősebb korosztályokban már a férfiak alacsonyabb átlagéletkora is érezteti hatását. Jelenleg a legfiatalabb vállalkozói réteg a Z generáció tagjaiból kerül ki, és ebben a szegmensben csupán 35 százalék a női cégtulajdonosok aránya, míg a legidősebb veterán generációban ugyanez az arány már 52 százalék. A cégjegyzésre jogosultakat vizsgálva is hasonló generációs tendenciát figyelhetünk meg, annyi eltéréssel, hogy ebben a szerepkörben általánosságban valamelyest alacsonyabb a hölgyek aránya, mint a tulajdonosok körében.