A hazai vállalkozások többségében még a férfi tulajdonosok és ügyvezetők dominálnak, de egyre több a női menedzsmenttel működő sikeres vállalkozás is. Jelenleg mintegy 260 ezer hölgy tulajdonos van jelen, számuk 2022-re csökkent, ami alapvetően a vegyes tulajdonosi körből való kilépés eredménye.
A tulajdonosi körrel ellentétben a cégjegyzésre jogosult női vezetők száma 167 ezerre nőtt, 2 ezerrel meghaladva az előző évet. A vállalkozások oldaláról tekintve 2022-re ezerrel nőtt, és így jelenleg már 83 ezer társas vállalkozás áll tisztán női cégvezetőkből, azonban ez továbbra is csupán a cégbázis 17 százalékát jelenti, ami arányát tekintve az előző évhez képest változatlan. Ez az arány még mindig nagyon messze van a tisztán férfi vállalkozások mennyiségétől.
Család vagy vállalkozás
A cégvezetői szerepkörrel járó elköteleződés ütközik számos esetben a családfenntartásra fordítható energiákkal. A hölgyeknek sokkal nehezebb választani még mindig, függetlenül attól, hogy a mai világban a családon belüli munkamegosztás már nem ugyanazon az elven alapszik, mint akár ötven éve. A családban elfoglalt férfi-női szerepkörök alapvetően kihatnak a vállalkozások nemi összetételére is, ugyanakkor egyre több sikertörténet figyelhető meg a hazai gazdaságban, ahol a nők vannak a főszerepben. A sikerek ráadásul sokszor az anyai szerepkörrel párhuzamosan jelentkeznek. A cégen belüli családi kapcsolatokat vizsgálva is elmondható, hogy a hazai női vállalkozók közül mintegy 24 ezer fő gyermekeivel közösen terelgeti vállalkozását. Abban is élesen megmutatkozik a hölgyek családban eltöltött szerepének súlya, hogy a hölgyek sokkal ritkábban vállalnak tisztséget egynél több vállalkozásban, azaz, ha idejük engedi is, hogy vállalkozást vezessenek, azt már kevesebben tudják megtenni, hogy párhuzamosan több céget is irányítsanak.