Hogyan hozhatják ki a cégek a maximumot a dolgozókból?

A járvány rányomta a bélyegét a mindennapjainkra, így a munkahelyi hatékonyságra is. A Harvard üzleti szaklapja egy egyetemi kórház példáján keresztül mutatta be, mennyit számíthatnak a menedzsment döntései.

A dolgozói hatékonyság kérdése már a pandémia előtt is szerepet játszott a cégek életében – a Harvard Business Review (HBR) 2017-es kutatásában megkérdezett 14 500 munkavállaló közel 85 százaléka arról számolt be, hogy nem adnak bele mindent a feladataik ellátásába, míg 16 százalék egyenesen úgy vélte, hogy a lehetséges erőfeszítések kevesebb mint felét teszik meg. A szakportál a világjárvány alkalmából ismételten elővette korábbi kutatását, valamint a frontvonalban dolgozó egészségügyi dolgozókat kérdeztek a témában.

Hogyan hatott a járvány az egyetemi kórház ápolóinak hatékonyságára?

Az első hullám során sok minden nem volt világos - milyen maszkok nyújtottak kellő védelmet, mikor kell intubálni a betegeket, hogyan lehet mérlegelni a számtalan új kockázatot, amelyekkel szembesültek az ápolók. Sokan „visszafejlődtek” egy főnővér szerint - nem tudtak teljesíteni a szokásos szinten, vagy viszonylag egyszerű döntéseket hozni a betegágy mellett a folyamatos bizonytalanság miatt.

(Fotó: depositphotos.com)

A már felsorolt hátráltató tényezők ellenére a kutatók az egészségügyi dolgozókkal folytatott beszélgetések során azt tapasztalták, hogy a kihívások ellenére az idő múltával mégis egyre sikeresebbé vált a munkavégzés a kórházban. Először is, ahogy a tudósok és a vezetők kommunikációja egyértelműbbé vált, az ápolók kevésbé szorongtak az elvárások miatt, és jobban tudtak gondoskodni a betegeikről. Másrészt a közvetlen felettesek arra bíztatták az ápolókat, hogy fontolják meg azokat a kreatív módszereket, amelyekkel vigasztalást nyújthatnak azoknak a családoknak, akiknek tilos a betegeket látogatniuk. Így például szíveket festettek a betegeknek a dolgozók, majd ezt az ápoltak kezébe helyezve lefényképezték őket – az így készült kedves képek megnyugvást hoztak az aggódó rokonoknak.

A vezetőség emellett külön figyelmet fordított a munkavállalók emberi oldalának a támogatására is. Például egy nővér, aki stresszhelyzetben hajlamos volt ráförmedni a munkatársakra, értő visszajelzést kaphatott, valamint az intézmény arra is lehetőséget adott, hogy fejlessze a szükséges készségeket egy tréner segítségével. Ez sikeresnek bizonyult, és a korábban „problémás” dolgozónak sikerült elmélyítenie a kapcsolatát a közvetlen kollégákkal.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo