Hogyan hozhatják ki a cégek a maximumot a dolgozókból?

A járvány rányomta a bélyegét a mindennapjainkra, így a munkahelyi hatékonyságra is. A Harvard üzleti szaklapja egy egyetemi kórház példáján keresztül mutatta be, mennyit számíthatnak a menedzsment döntései.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A dolgozói hatékonyság kérdése már a pandémia előtt is szerepet játszott a cégek életében – a Harvard Business Review (HBR) 2017-es kutatásában megkérdezett 14 500 munkavállaló közel 85 százaléka arról számolt be, hogy nem adnak bele mindent a feladataik ellátásába, míg 16 százalék egyenesen úgy vélte, hogy a lehetséges erőfeszítések kevesebb mint felét teszik meg. A szakportál a világjárvány alkalmából ismételten elővette korábbi kutatását, valamint a frontvonalban dolgozó egészségügyi dolgozókat kérdeztek a témában.

Hogyan hatott a járvány az egyetemi kórház ápolóinak hatékonyságára?

Az első hullám során sok minden nem volt világos - milyen maszkok nyújtottak kellő védelmet, mikor kell intubálni a betegeket, hogyan lehet mérlegelni a számtalan új kockázatot, amelyekkel szembesültek az ápolók. Sokan „visszafejlődtek” egy főnővér szerint - nem tudtak teljesíteni a szokásos szinten, vagy viszonylag egyszerű döntéseket hozni a betegágy mellett a folyamatos bizonytalanság miatt.

(Fotó: depositphotos.com)

A már felsorolt hátráltató tényezők ellenére a kutatók az egészségügyi dolgozókkal folytatott beszélgetések során azt tapasztalták, hogy a kihívások ellenére az idő múltával mégis egyre sikeresebbé vált a munkavégzés a kórházban. Először is, ahogy a tudósok és a vezetők kommunikációja egyértelműbbé vált, az ápolók kevésbé szorongtak az elvárások miatt, és jobban tudtak gondoskodni a betegeikről. Másrészt a közvetlen felettesek arra bíztatták az ápolókat, hogy fontolják meg azokat a kreatív módszereket, amelyekkel vigasztalást nyújthatnak azoknak a családoknak, akiknek tilos a betegeket látogatniuk. Így például szíveket festettek a betegeknek a dolgozók, majd ezt az ápoltak kezébe helyezve lefényképezték őket – az így készült kedves képek megnyugvást hoztak az aggódó rokonoknak.

A vezetőség emellett külön figyelmet fordított a munkavállalók emberi oldalának a támogatására is. Például egy nővér, aki stresszhelyzetben hajlamos volt ráförmedni a munkatársakra, értő visszajelzést kaphatott, valamint az intézmény arra is lehetőséget adott, hogy fejlessze a szükséges készségeket egy tréner segítségével. Ez sikeresnek bizonyult, és a korábban „problémás” dolgozónak sikerült elmélyítenie a kapcsolatát a közvetlen kollégákkal.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo