Hogyan hozhatják ki a cégek a maximumot a dolgozókból?

A járvány rányomta a bélyegét a mindennapjainkra, így a munkahelyi hatékonyságra is. A Harvard üzleti szaklapja egy egyetemi kórház példáján keresztül mutatta be, mennyit számíthatnak a menedzsment döntései.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A dolgozói hatékonyság kérdése már a pandémia előtt is szerepet játszott a cégek életében – a Harvard Business Review (HBR) 2017-es kutatásában megkérdezett 14 500 munkavállaló közel 85 százaléka arról számolt be, hogy nem adnak bele mindent a feladataik ellátásába, míg 16 százalék egyenesen úgy vélte, hogy a lehetséges erőfeszítések kevesebb mint felét teszik meg. A szakportál a világjárvány alkalmából ismételten elővette korábbi kutatását, valamint a frontvonalban dolgozó egészségügyi dolgozókat kérdeztek a témában.

Hogyan hatott a járvány az egyetemi kórház ápolóinak hatékonyságára?

Az első hullám során sok minden nem volt világos - milyen maszkok nyújtottak kellő védelmet, mikor kell intubálni a betegeket, hogyan lehet mérlegelni a számtalan új kockázatot, amelyekkel szembesültek az ápolók. Sokan „visszafejlődtek” egy főnővér szerint - nem tudtak teljesíteni a szokásos szinten, vagy viszonylag egyszerű döntéseket hozni a betegágy mellett a folyamatos bizonytalanság miatt.

(Fotó: depositphotos.com)

A már felsorolt hátráltató tényezők ellenére a kutatók az egészségügyi dolgozókkal folytatott beszélgetések során azt tapasztalták, hogy a kihívások ellenére az idő múltával mégis egyre sikeresebbé vált a munkavégzés a kórházban. Először is, ahogy a tudósok és a vezetők kommunikációja egyértelműbbé vált, az ápolók kevésbé szorongtak az elvárások miatt, és jobban tudtak gondoskodni a betegeikről. Másrészt a közvetlen felettesek arra bíztatták az ápolókat, hogy fontolják meg azokat a kreatív módszereket, amelyekkel vigasztalást nyújthatnak azoknak a családoknak, akiknek tilos a betegeket látogatniuk. Így például szíveket festettek a betegeknek a dolgozók, majd ezt az ápoltak kezébe helyezve lefényképezték őket – az így készült kedves képek megnyugvást hoztak az aggódó rokonoknak.

A vezetőség emellett külön figyelmet fordított a munkavállalók emberi oldalának a támogatására is. Például egy nővér, aki stresszhelyzetben hajlamos volt ráförmedni a munkatársakra, értő visszajelzést kaphatott, valamint az intézmény arra is lehetőséget adott, hogy fejlessze a szükséges készségeket egy tréner segítségével. Ez sikeresnek bizonyult, és a korábban „problémás” dolgozónak sikerült elmélyítenie a kapcsolatát a közvetlen kollégákkal.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo