Hogyan növelhető a dolgozók hatékonysága a cégeknél?
A Harvard Business Review tehát azt tapasztalta, hogy az azonosított tényezők jelentős szerepet játszottak abban, hogy milyen sikeresen végezték az ápolók munkájukat.Az egészségügyi dolgozóktól szerzett tapasztalatokat átültetve a versenyszférába a szakemberek úgy gondolják, hogy a szervezetek a bürokratikus igények csökkentésével, a bizalom kultúrájának megteremtésével és a vezetés szerepének újragondolásával támogathatják az alkalmazottakat.A szervezeti átalakítások során szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy az alkalmazottak napjainak részletes tanulmányozása feltárhatja az olyan, munkamenetet akadályozó bürokratikus, redundáns, és felesleges tevékenységeket, amelyek csökkentésével növelhető a mindennapi hatékonyság.
A bizalomépítés azon is múlik, hogy az alkalmazottak érezzék, a vezetők törődnek a munkával kapcsolatos gondjaikkal és jólétükkel. A bizalom valódi fejlesztése érdekében a menedzsmentnek a szervezet minden szintjén ki kell kérnie a munkavállalók véleményét, el kell ismernie az ötleteiket (és adott esetben nemet mondania), valamint tisztában kell lennie azzal is, hogy a meghozott döntések hogyan hatnak a beosztottak mindennapjaira.
A szakemberek tanácsa szerint emellett a vezetőknek azon kell dolgozniuk, hogy fejlesszék a saját érzelmi intelligenciájukat azért, hogy könnyebben tudjanak emocionálisan is kapcsolódni a munkavállalókhoz, jobban kezelve az így kialakuló szituációkat és problémákat. Az ezen a területen erős vezetők pozitívabb munkahelyi légkört teremtenek, és olyan alkalmazottaik vannak, akik képesek fejlődni és egyre sikeresebben végezni a feladataikat – ez pedig hosszútávon céges szinten is komoly eredményeket hozhat.
További részletek és érdekességek laptársunk, az mfor.hu cikkében.