A repülőteret üzemeltető társaság közleménye szerint az eddig mért teljes éves utasszám így már csak 9,4 százalékkal marad el a 2019-es rekordévben regisztrált adattól, túlszárnyalva a korábbi várakozásokat.
A június már a negyedik egymás utáni hónap volt, amikor a repülőtér forgalma meghaladta az egymilliót.
Az év eleji átmeneti globális lassulás után a cargo tavasztól újra növekedésnek indult, így a Budapest Airporton megforduló árumennyiség az első fél évben 91 452 tonna volt, vagyis az éves 200 ezer tonnás álomhatár elérése elérhetőnek tűnik a közeli jövőben - jelezte a vállalat.
Az elmúlt négy és fél év több mint százmilliárd forint értékű fejlesztés-sorozatának eredményeképpen az idei első fél évben számos elismerést kapott a Budapest Airport és a teljes repülőtéri közösség.
Ezek között említették, hogy március elején a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) a budapesti légikikötőnek ítélte oda a legjobb európai repülőtér díjat a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek közül. Március közepén a ferihegyi repülőtér egymás után tizedszer nyerte el a Skytrax nemzetközi légiközlekedési kutatási szervezet "Kelet-Európa legjobb repülőtere" címét.
A szervezet emellett háromnapos auditja után négycsillagosra emelte a légikikötő minősítését. Áprilisban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a kontinens légikikötői közül elsőként megszerezte a nemzetközi WELL Health-Safety Rating minősítést, amely igazolja, hogy minden szükséges lépést megtesznek annak érdekében, hogy az utasok és a személyzet biztonságát és egészségét garantálják.
(MTI)