Folytatódik a booking.com kiszorítása

A francia Accor megvette a svájci Mövenpick cég szállodáit, összesen 20.000 szobával. Ezzel folytatódik a szállodaipar koncentrációja – azért is, hogy ne függjenek a nagy “beszállítóktól”, a booking.com-tól és társaitól.

Egy vállalkozás vagy kisebb, szakosított és ebből profitál – vagy nagy, és kihasználja az ezzel járó lehetőségeket. Ez a szabály különösen érvényes a szállodaiparban.

Így még nagyobb koncentrációra törekszik a francia Accor csoport, amelyhez többek között az Ibis, a Sofitel, a Novotel és a Swissotel szállodák tartoznak, összesen már több, mint 600.000 szobával. Ezek számát növelik most tovább a svájci Mövenpick hoteljei.

Kép: Pixabay

Az Accor az utóbbi időben 7 mrd. Eurót fordított további szállodák vásárlására, de még így is távol van a piacvezető Marriott-tól, amelynek több, mint egymillió szobája van.

A luxus mellé különleges élmény is jár
A luxusmárkák is látják, a vásárlókat leginkább különleges élményekkel lehet magukhoz kötni. A luxus fogyasztónak viszont ebből is extra kell. A kiváltságos közönséghez való tartozást mutatta már az az alapvető marketing üzenet is, hogy ez vagy az a márka udvari beszállító – tehát annak vásárlói szinte olyanok, mint a király.
A nagy hotelláncok bővülésükkel ellentmondásos helyzetbe kerülnek: bár jobban tudnak gazdálkodni, de így egyre jobban hasonlítanak egymáshoz, kevésbé vonzzák az egyedi szálláshelyet kereső utazókat. A kiutat abban keresik, hogy – amint az Accor és a Marriott is – különféle márkákra osztják kínálatukat, hogy így versenyezhessenek a különlegesnek számító butik-hotelekkel.

Az utóbbiakkal szemben a nagy hálózatok előnye, hogy nem annyira függenek a fő “beszállítóktól”, a szálláskereső portáloktól: az Expedia és a booking.com lényegében lefedik már a világpiacot. A közvetítőknek részesedést fizet a szálloda, de hogy mennyit, az alku tárgya – a nagy szállodaláncok itt jóval kedvezőbb helyzetben vannak, mint a piac kisebb szereplői.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

 

 

 

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo