Folytatódik a booking.com kiszorítása

A francia Accor megvette a svájci Mövenpick cég szállodáit, összesen 20.000 szobával. Ezzel folytatódik a szállodaipar koncentrációja – azért is, hogy ne függjenek a nagy “beszállítóktól”, a booking.com-tól és társaitól.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy vállalkozás vagy kisebb, szakosított és ebből profitál – vagy nagy, és kihasználja az ezzel járó lehetőségeket. Ez a szabály különösen érvényes a szállodaiparban.

Így még nagyobb koncentrációra törekszik a francia Accor csoport, amelyhez többek között az Ibis, a Sofitel, a Novotel és a Swissotel szállodák tartoznak, összesen már több, mint 600.000 szobával. Ezek számát növelik most tovább a svájci Mövenpick hoteljei.

Kép: Pixabay

Az Accor az utóbbi időben 7 mrd. Eurót fordított további szállodák vásárlására, de még így is távol van a piacvezető Marriott-tól, amelynek több, mint egymillió szobája van.

A luxus mellé különleges élmény is jár
A luxusmárkák is látják, a vásárlókat leginkább különleges élményekkel lehet magukhoz kötni. A luxus fogyasztónak viszont ebből is extra kell. A kiváltságos közönséghez való tartozást mutatta már az az alapvető marketing üzenet is, hogy ez vagy az a márka udvari beszállító – tehát annak vásárlói szinte olyanok, mint a király.
A nagy hotelláncok bővülésükkel ellentmondásos helyzetbe kerülnek: bár jobban tudnak gazdálkodni, de így egyre jobban hasonlítanak egymáshoz, kevésbé vonzzák az egyedi szálláshelyet kereső utazókat. A kiutat abban keresik, hogy – amint az Accor és a Marriott is – különféle márkákra osztják kínálatukat, hogy így versenyezhessenek a különlegesnek számító butik-hotelekkel.

Az utóbbiakkal szemben a nagy hálózatok előnye, hogy nem annyira függenek a fő “beszállítóktól”, a szálláskereső portáloktól: az Expedia és a booking.com lényegében lefedik már a világpiacot. A közvetítőknek részesedést fizet a szálloda, de hogy mennyit, az alku tárgya – a nagy szállodaláncok itt jóval kedvezőbb helyzetben vannak, mint a piac kisebb szereplői.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

 

 

 

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo