Fejtörést okoz az új piacok és a jó munkaerő fellelése

A kis-és középvállalatok világszerte növekvő bevételeket, hatékonyabb működést, új termékek és szolgáltatások kifejlesztését szeretnék elérni a következő egy évben- áll az az Economist Intelligence Unit friss felmérésében.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fejlődő, és fejlett gazdaságokból egyaránt megkérdezett cégvezetők szerint az üzleti környezetben a legnagyobb fékező hatást a kormányzati bürokrácia, és szabályozás jelenti. Szintén aggodalommal tölti el a kis-és középvállalkozásokat a növekvő adóterhek súlya. Fejtörést okoz továbbá a cégeknek az új ügyfelek megtalálása, megtartása, ám ugyanez igaz a képzett munkaerő vonatkozásában is. Gondot jelent a válaszadók 76%-ának a hatékony üzletmenet biztosítása. Borús képet fest az, hogy 60%-uk szerint nehezebb gazdálkodási környezet jön a következő három évben.

Forrás: EIU/SAP

A több mint 1000 válaszadó ennek ellenére bizakodó a vállalata teljesítményével kapcsolatban, 73%-uk növekvő árbevételre számít, minden második pedig 10%-ot meghaladó növekedést vetít előre. A legnagyobb üzleti lehetőség az új piacokra való bejutás, ám azt már most is nagy többségük érzi, hogy egyre nemzetközibb, azaz élesebb piacon versenyeznek. „Ha nem tudok évente valami új, izgalmas termékkel előrukkolni az ügyfeleimnek, elmennek egy kínai vagy maláj beszállítóhoz. Ez nagy változás öt-hat évvel ez előtthöz képest”- fogalmazta meg egy nyugat-európai fémipari kkv vezetője.

Miért félnek a magyarok vállalkozást indítani?
Mi magyarok vagyunk a leginkább borúlátóak egy saját vállalkozás indításával kapcsolatban egész Európában. A két fő probléma a kezdőtőke hiánya és a kedvezőtlen gazdasági helyzet. Szakértők szerint a tudáshiány is komoly gond, ezért minden területen elkél a támogatás. Vállalkozókra ugyanis nagyon nagy szüksége van minden gazdaságnak.
A fejlődő országokban érdekesen szóródik a technológia szerepe. Míg például az indiai, és a brazil válaszadók háromnegyedének egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a technológiai újdonságokat az üzleti hatékonyság szolgálatába állítsa, addig ez az arány 45% a kínai, és 33% az orosz, valamint a mexikó kkv-knál. A megkérdezettek nagy többsége úgy válaszolt, egyre több feladat, és funkció van most automatizálva cégénél, mint volt három évvel ezelőtt. A globális adatokat összegezve kitűnik, hogy az üzleti növekedés további eszközeiként az új finanszírozási lehetőségek biztosítását, a külső tanácsadók megbízását, és a képzési költségek növelését látják a vállalatok.

Bár magyarországi vállalkozásokat nem kérdeztek meg a tanulmány készítői, a fenti megállapításokat hazánkban is relevánsnak látja Kézdy Gergely, az SAP Hungary Kft. regionális channel managere. Tapasztalata szerint a hazai kkv-k közel harmada szeretne úgy hatékonyabb üzleti működést elérni, melyben első számú eszközként tekintenek a különböző informatikai lehetőségekre. „Számos cég azonban nem az előremenekülést, vagy az új piacok megkeresését választja, hanem zsugorítja meglévő kereteit. Egy-egy cég akkor tud fenntartható növekedési pályára állni, ha elkezd folyamatokban gondolkodni. Ennek a megváltozott szemléletnek része az is, hogy nem költségként, hanem termelőeszközként tekint a belső üzemeltetést jobbá tenni képes technológiákra, mint pl. egy vállalatirányítási rendszer” – mondja a szakember.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo