hirdetés

Fejlesztene idén a cégek fele

A harmadik negyedévben elért mélypontot követően megugrott a vállalkozások beruházási hajlandósága, idén a cégek közel fele tervez valamilyen fejlesztést – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból. A célokat tekintve újra az informatikai beruházások vannak az élen. Leginkább az ipari, építőipari szektorban, valamint a kis- és középvállalkozásoknál számíthatunk fejlesztésekre idén.
hirdetés

Az eredmények azt mutatják, hogy az előző negyedévi mélypontot követően visszakorrigált a kkv-k beruházási hajlandósága, idén a cégek közel fele (48%) készül valamilyen fejlesztésre. „A javulás mindenképpen örvendetes, azonban azt is látni kell, hogy a beruházási hajlandóság három éve elindult lassú, de biztos növekedése 2014. év elején megállt, és azóta gyakorlatilag egy csökkenő trend figyelhető meg.

Ez feltehetően összefüggésben van azzal, hogy az NHP első szakaszában az új hiteleken belül az új beruházási hitelek voltak túlsúlyban, a második szakaszában pedig már 61% volt az ilyen célú hitelek aránya, így amelyik cég akart, már belevágott a fejlesztésbe. (Mivel az NHP harmadik szakaszában elérhető hitelkonstrukció feltételei csak az év utolsó heteiben derültek ki, így sokan még az év végén elérhető kedvezményes forrásból valósították meg vagy indították el beruházásaikat.)

Emellett pedig a kkv-knak szóló uniós pályázatok tömeges megjelenése egyelőre még várat magára” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. „A vállalkozások legnagyobb arányban informatikai fejlesztésekre készülnek (22%). Ezt követi a gépek, berendezések, valamint a gépjárműpark frissítése, bővítése szinte azonos arányban (16% és 15%)” – részletezte az eredményeket a szakértő.

A beruházási szándékot nagymértékben befolyásolja a vállalkozás fő tevékenysége. Leginkább az ipari, építőipari szektorban számíthatunk idén fejlesztésekre (59%). Közel azonos arányban készülnek bővíteni a mezőgazdasági és a kereskedelmi cégek (53% és 47%), míg a szolgáltató szektorban ez az arány már csak 43%. Az agráriumban kiemelkedő a gépek, berendezések beszerzésére fókuszáló vállalkozások aránya (42%), míg az informatikai eszközök korszerűsítésére alig készülnek a többi ágazathoz képest (8%).

Nagyobb cég, több beruházás

A tevékenységi kör mellett a cég mérete is meghatározó, ugyanis minél nagyobb a vállalkozás, annál nagyobb arányban tervez valamilyen fejlesztést. Míg a mikrovállalkozások kevesebb, mint fele (42%) készül beruházni, addig a kis- és középvállalkozásoknál ez az arány már 55% és 56%. Az azonban mérettől függetlenül egységesen jellemző, hogy leginkább informatikai fejlesztéseket terveznek a cégek.

 

hirdetés

Véleményvezér

Elszabadultak a lángosárak

Elszabadultak a lángosárak

A nyaralás kedvenc népi eledelének ára elképesztő magasságokba emelkedett.
Elrettentő példaként került Magyarország óriásplakátra Lengyelországban

Elrettentő példaként került Magyarország óriásplakátra Lengyelországban

Rettenetes nagyot fordult a magyar külpolitika az elmúlt években. Az Orbán-kormány egykori csúcsteljesítménye a Visegrádi Négyek együttműködésben ma már kakukktojásnak számítunk.
Ugrált-e Juhász Péter meztelenül a Bazilika kilátóteraszán?

Ugrált-e Juhász Péter meztelenül a Bazilika kilátóteraszán?

Megosztotta a közvéleményt az a kormányelképzelés, hogy kiveszik a Btk-ból a közéleti diskurzusban elkövetett rágalmazást, becsületsértést. Sokan politikai okokat sejtenek.
Zárul a nagy magyar urnafalépítő korszak

Zárul a nagy magyar urnafalépítő korszak

2021 májusáig lehetett pályázni az önkormányzatoknak a Magyar Falu Program keretén belül temetők infrastrukturális fejlesztésére. A megvalósításra 18 hónapot kaptak a pályázat odaítélését követően.
Öt év után kiderült Fekete-Győr András ártatlan

Öt év után kiderült Fekete-Győr András ártatlan

Nem fognak expresszt elnevezni a magyar igazságszolgáltatásról, ez már biztos.
A bécsi piacokon érdemes zöldséget venni a magyaroknak

A bécsi piacokon érdemes zöldséget venni a magyaroknak

Fenekestül fordult fel a világ, amikor Bécsben olcsóbb a zöldség, mint itthon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo