1.Alacsonyabb költségek
Míg korábban a licenszdíjak megközelíthették a rendszer bevezetési költségeit, és akár a teljes projekt költségvetésének felét is kitehették, a ma már elterjedt, nyílt forráskódú fejlesztési módnak köszönhetően ez a kiadás szinte elhanyagolható mértékűvé vált. Sőt, bizonyos esetekben a licenszdíjak meg is szüntethetők. A drasztikusan csökkenő licenszdíjak mellett a kedvező, havidíjas üzemeltetési konstrukciók megjelenése is fokozta az ERP rendszerek népszerűségét.
2.Bárhonnan elérhető
Ha régebben szerettünk volna egy számítógépről futtatni egy ERP rendszert, azt általában hosszadalmas és bonyolult klienstelepítések és beállítások előzték meg. Ahhoz pedig, hogy telefonról és PDA-król is futtatható legyen a rendszer, a vállalkozásoknak komoly erőforrásokat kellett a kompatibilitás fejlesztésére fordítaniuk.
Ennek vetett véget a modern, webes fejlesztési technológia, amely lehetővé tette, hogy egy internetes böngészőn keresztül is elérhető legyen egy adott rendszer, megoldva ezzel a különféle eszközökön, például az okostelefonokon és a tableteken történő futtatás problematikáját.
A szerver oldalon is voltak változások. A hagyományos saját szerveres (on prem) telepítések helyét is egyre inkább a felhős megoldások veszik át, ami még az IT költségeket is csökkenti az ügyfelek számára, és sokkal nagyobb adatbiztonságot, szakmai hátteret, supportot biztosít.
3.Kommunikációs extrák
Az ERP rendszerek korábbi generációi elsősorban az alapfolyamatokra koncentráltak, így például a csapatmunka támogatása nem élvezett prioritást a fejlesztések során.
Egy rendelésről legjobb esetben is csupán annyit tudhattunk meg, hogy azt ki hozta létre, illetve ki és mikor módosította utolsó alkalommal. Emiatt arra nem adott lehetőséget, hogy például más kollégákkal egyeztessük a tennivalókat, vagy teendőket adjunk át egymásnak az ERP rendszeren belül, esetleg priorizáljuk a ránk váró feladatokat, vagy rögzítsük a naptárunkban az elintézendő tevékenységeket.
A korábbi szoftverek használata során tennivalóinkat vagy igyekeztünk megjegyezni, vagy papírra vetettük magunknak a teendőlistát manuálisan, esetleg kettős rögzítéssel egy másik alkalmazást is használtunk erre az ERP mellett.
Ma már szerencsére nem okoz problémát, hogy minden adategységgel (például ügyfél, ajánlat, rendelés, szállítás) kapcsolatban kommunikálni tudjunk a háttérben munkatársainkkal, illetve az ügyfelekkel vagy a külső partnerekkel.
Továbbá a modern ERP rendszereken belül már többféle kommunikációs megoldást is alkalmazhatunk, így például küldhetünk és fogadhatunk e-maileket, felvehetünk feladatokat, naptárbejegyzéseket hozhatunk létre, jóváhagyásokat adhatunk, fájlokat csatolhatunk és belső jegyzeteket alkalmazhatunk. Mindez bárhol, bármikor elérhető, ráadásul rengeteg időt és energiát spórol meg számunkra, és felgyorsítja, gördülékennyé teszi az ügyintézést, hiszen megspóroljuk a körülményes adatkeresésre fordított időt.
4.Minden folyamat egy rendszerben
A régebbi ERP rendszerek mellett egy átlagos vállalkozás még több más rendszert is használt párhuzamosan, hogy valamennyi folyamatát működtetni tudja (például külön szoftverek kellettek a CRM funkciókra, a könyvelésre, az ügyfélszolgálati folyamatok kezelésére és az irodai ügyvitelre), bár tény, hogy az elmúlt két évtizedben az integrált rendszerek rengeteget fejlődtek.
Ma már viszont (főként a KKV szektorban) eljutottunk odáig, hogy elegendő egyetlen ERP rendszer ahhoz, hogy az összes folyamatunkat menedzselni tudjuk – legyen szó a CRM funkciókról, a számlázásról, a raktárkezelésről vagy a weboldal karbantartásáról.
Napjainkban, amikor egyre inkább az egymással kompatibilis applikációkban igyekeznek gondolkodni a fejlesztők, olyan integrált, komplex rendszerek válnak elérhetővé a vállalkozások számára, amelyek valóban mindent tudnak, ha szükséges, miközben gyakorlatilag csak azokat a az applikációkat (funkciókat) kell telepíteni és csak azokért fizet a cég, amelyekre ezek közül ténylegesen szüksége van.
Korábban a fejlesztők egyszerűen kikapcsolták azokat a modulokat (pontosabban: jogosultságokat vettek el), amelyekre a megrendelőnek nem volt szüksége, így a modularitás pusztán látszat volt, ugyanakkor továbbra is a háttérben maradt, és foglalta a rendszer erőforrásait a sok kikapcsolt modul.
5.Lenyűgöző grafikák és pozitív felhasználói élmény
Körülbelül a 90-es évekig a fejlesztők a funkciókra helyezték inkább a hangsúlyt az esztétikummal és a felhasználói élménnyel szemben, ám ezen a téren is nagy változásoknak lehettünk a tanúi. A modern ERP rendszereknél felhasználóbarát grafikus felület garantálja a komfortosabb és ergonomikusabb munkavégzést, sőt ma már az UX (user experience) megtervezése kiemelt figyelmet kap a fejlesztési folyamatok során, mivel ez az egyike azon tényezőknek, amelyekkel a gyártók kitűnhetnek az egyre szélesebb ERP piac szereplői közül.
6.Riportálás és adatlekérés egyszerűen
Az újgenerációs ERP rendszerekben számos felhasználóbarát funkció biztosítja az adatok gyors és egyszerű kinyerését, megjelenítését és összegzését, amelyek nélkülözhetetlenek a különféle kiértékelésekhez és a döntéshozatalhoz. Hab a tortán, hogy ezeket az adatokat nemcsak tetszőleges formátumban (például egy Excel táblázat formájában) exportálhatjuk a rendszerből, hanem különböző BI (business intelligence) rendszerekben közvetlen adatkapcsolaton keresztül fel is használhatjuk
A tervezési folyamatokat és az ellenőrzést még kényelmesebbé teszik a rendszeresen és automatikusan, e-mailben elküldött vezetői kimutatások, a grafikonos Gantt-diagramos megjelenítések pedig minden információt könnyen áttekinthetővé tesznek.
7.Integrálhatóság
A korszerű technológia jóvoltából ma már rendelkezésünkre állnak különféle szabványos adatkapcsolati megoldások (mint például az API), amelyek használatával még inkább elavultnak érezhetjük a korábban megszokott, xml-eken vagy egyszerű szövegfájlokon keresztüli adatátadást.
Az egyes rendszerek közötti adatátviteleket jóval rövidebb idő alatt és összehasonlíthatatlanul egyszerűbb módon lehet megvalósítani, ráadásul mindezt akár valós időben is megoldhatjuk.
Mindezek alapján megállapítható, hogy a modern ERP rendszerek ma már igazán felhasználóbarát szoftverekké fejlődtek, megkönnyítve és komfortosabbá téve a felhasználó cégek számára a vállalatirányítás folyamatait. Kezelésük egyszerű, funkcióik személyre szabhatók, és szinte bárhonnan elérhetők.
Ha szeretné, hogy az Ön vállalata életét is megkönnyítse egy ilyen szoftver, válassza a Datatronic által forgalmazott Flectra ERP rendszert!