Ez az igazi luxus: inkább elégeti, csak ne kelljen olcsóbban adni

A Burberry, a luxus ruházati cikkeket gyártó brit márka az elmúlt üzleti évben 26 millió svájci frankot költött arra, hogy megsemmisítse eladhatatlannak bizonyult termékeit. Mint kiderült, ez a gyakorlat általános az ilyen cégeknél: nincs leárazás, hogy tartani tudják a magas árakat és a presztízst.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az évi 3.5 mrd. frankos forgalmat lebonyolító Burberry híres bézs-színű, kockás bélésű esőkabátja jelenleg 2.000 svájci frankba kerül - azaz a fölös áru, köztük e kabátok elégetésére szánt összegből több, mint 20.000 ilyen drága kabátot lehetne gyártani.

Egyébként egy Burberry férfi sport-pulóver 550, egy női csizma 880 frankba kerül idén. A cég, amint üzleti beszámolójából kiderül, további 13.6 millió frankot költött egy év alatt eladatlan kozmetikai termékeinek megsemmisítése.

Idén 4-5 milliárdot spórolhatunk a nyári árleszállításokkal
Megkezdődött a nagy nyári árleszállítások időszaka a ruházati kiskereskedelemben. Az akciók mértékei nem változtak a tavalyihoz képest, a szemfüles vásárlók idén 4-5 milliárdot takaríthatnak meg ruhavásárlásaikon.
Hasonlóan jár el a Richemont konszerm, amelyhez többek mellett a Cartier és a Montblanc márka tartozik. Ott az elmúlt két évben 237 mió. frank értékű visszárut tartottak nyilván s annak csak egy részét tudták újra hasznosítani, a többi a szemétbe került. A francia Hermés divatház beszámolóiban is olvasható, hogy „elavult, eladhatatlan“ árukat nagy mennyiségben megsemmisítenek.

A Greenpeace vizsgálatai szerint a keresletet túlbecsülő, túltermelő divatházak az olaj- és gázipar után a harmadik helyen állnak a környezetszennyezésben. ENSZ-adatok mutatják, hogy a textiltermelés évi 1.2 mrd. tonna üvegházi gáz kibocsátásával jár - ez több, mint amekkora szennyezést az összes nemzetközi légi- és hajójárat kibocsát.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo