Ez az igazi luxus: inkább elégeti, csak ne kelljen olcsóbban adni

A Burberry, a luxus ruházati cikkeket gyártó brit márka az elmúlt üzleti évben 26 millió svájci frankot költött arra, hogy megsemmisítse eladhatatlannak bizonyult termékeit. Mint kiderült, ez a gyakorlat általános az ilyen cégeknél: nincs leárazás, hogy tartani tudják a magas árakat és a presztízst.

Az évi 3.5 mrd. frankos forgalmat lebonyolító Burberry híres bézs-színű, kockás bélésű esőkabátja jelenleg 2.000 svájci frankba kerül - azaz a fölös áru, köztük e kabátok elégetésére szánt összegből több, mint 20.000 ilyen drága kabátot lehetne gyártani.

Egyébként egy Burberry férfi sport-pulóver 550, egy női csizma 880 frankba kerül idén. A cég, amint üzleti beszámolójából kiderül, további 13.6 millió frankot költött egy év alatt eladatlan kozmetikai termékeinek megsemmisítése.

Idén 4-5 milliárdot spórolhatunk a nyári árleszállításokkal
Megkezdődött a nagy nyári árleszállítások időszaka a ruházati kiskereskedelemben. Az akciók mértékei nem változtak a tavalyihoz képest, a szemfüles vásárlók idén 4-5 milliárdot takaríthatnak meg ruhavásárlásaikon.
Hasonlóan jár el a Richemont konszerm, amelyhez többek mellett a Cartier és a Montblanc márka tartozik. Ott az elmúlt két évben 237 mió. frank értékű visszárut tartottak nyilván s annak csak egy részét tudták újra hasznosítani, a többi a szemétbe került. A francia Hermés divatház beszámolóiban is olvasható, hogy „elavult, eladhatatlan“ árukat nagy mennyiségben megsemmisítenek.

A Greenpeace vizsgálatai szerint a keresletet túlbecsülő, túltermelő divatházak az olaj- és gázipar után a harmadik helyen állnak a környezetszennyezésben. ENSZ-adatok mutatják, hogy a textiltermelés évi 1.2 mrd. tonna üvegházi gáz kibocsátásával jár - ez több, mint amekkora szennyezést az összes nemzetközi légi- és hajójárat kibocsát.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo