Ez az igazi luxus: inkább elégeti, csak ne kelljen olcsóbban adni

A Burberry, a luxus ruházati cikkeket gyártó brit márka az elmúlt üzleti évben 26 millió svájci frankot költött arra, hogy megsemmisítse eladhatatlannak bizonyult termékeit. Mint kiderült, ez a gyakorlat általános az ilyen cégeknél: nincs leárazás, hogy tartani tudják a magas árakat és a presztízst.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az évi 3.5 mrd. frankos forgalmat lebonyolító Burberry híres bézs-színű, kockás bélésű esőkabátja jelenleg 2.000 svájci frankba kerül - azaz a fölös áru, köztük e kabátok elégetésére szánt összegből több, mint 20.000 ilyen drága kabátot lehetne gyártani.

Egyébként egy Burberry férfi sport-pulóver 550, egy női csizma 880 frankba kerül idén. A cég, amint üzleti beszámolójából kiderül, további 13.6 millió frankot költött egy év alatt eladatlan kozmetikai termékeinek megsemmisítése.

Idén 4-5 milliárdot spórolhatunk a nyári árleszállításokkal
Megkezdődött a nagy nyári árleszállítások időszaka a ruházati kiskereskedelemben. Az akciók mértékei nem változtak a tavalyihoz képest, a szemfüles vásárlók idén 4-5 milliárdot takaríthatnak meg ruhavásárlásaikon.
Hasonlóan jár el a Richemont konszerm, amelyhez többek mellett a Cartier és a Montblanc márka tartozik. Ott az elmúlt két évben 237 mió. frank értékű visszárut tartottak nyilván s annak csak egy részét tudták újra hasznosítani, a többi a szemétbe került. A francia Hermés divatház beszámolóiban is olvasható, hogy „elavult, eladhatatlan“ árukat nagy mennyiségben megsemmisítenek.

A Greenpeace vizsgálatai szerint a keresletet túlbecsülő, túltermelő divatházak az olaj- és gázipar után a harmadik helyen állnak a környezetszennyezésben. ENSZ-adatok mutatják, hogy a textiltermelés évi 1.2 mrd. tonna üvegházi gáz kibocsátásával jár - ez több, mint amekkora szennyezést az összes nemzetközi légi- és hajójárat kibocsát.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo