Ez az igazi luxus: inkább elégeti, csak ne kelljen olcsóbban adni

A Burberry, a luxus ruházati cikkeket gyártó brit márka az elmúlt üzleti évben 26 millió svájci frankot költött arra, hogy megsemmisítse eladhatatlannak bizonyult termékeit. Mint kiderült, ez a gyakorlat általános az ilyen cégeknél: nincs leárazás, hogy tartani tudják a magas árakat és a presztízst.

Az évi 3.5 mrd. frankos forgalmat lebonyolító Burberry híres bézs-színű, kockás bélésű esőkabátja jelenleg 2.000 svájci frankba kerül - azaz a fölös áru, köztük e kabátok elégetésére szánt összegből több, mint 20.000 ilyen drága kabátot lehetne gyártani.

Egyébként egy Burberry férfi sport-pulóver 550, egy női csizma 880 frankba kerül idén. A cég, amint üzleti beszámolójából kiderül, további 13.6 millió frankot költött egy év alatt eladatlan kozmetikai termékeinek megsemmisítése.

Idén 4-5 milliárdot spórolhatunk a nyári árleszállításokkal
Megkezdődött a nagy nyári árleszállítások időszaka a ruházati kiskereskedelemben. Az akciók mértékei nem változtak a tavalyihoz képest, a szemfüles vásárlók idén 4-5 milliárdot takaríthatnak meg ruhavásárlásaikon.
Hasonlóan jár el a Richemont konszerm, amelyhez többek mellett a Cartier és a Montblanc márka tartozik. Ott az elmúlt két évben 237 mió. frank értékű visszárut tartottak nyilván s annak csak egy részét tudták újra hasznosítani, a többi a szemétbe került. A francia Hermés divatház beszámolóiban is olvasható, hogy „elavult, eladhatatlan“ árukat nagy mennyiségben megsemmisítenek.

A Greenpeace vizsgálatai szerint a keresletet túlbecsülő, túltermelő divatházak az olaj- és gázipar után a harmadik helyen állnak a környezetszennyezésben. ENSZ-adatok mutatják, hogy a textiltermelés évi 1.2 mrd. tonna üvegházi gáz kibocsátásával jár - ez több, mint amekkora szennyezést az összes nemzetközi légi- és hajójárat kibocsát.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo