Euró milliárdokkal kevesebb adó jön be a digitális vállalkozásoktól

Az Európai Bizottság új adózási szabályokra tett javaslatot annak érdekében, hogy a digitális vállalkozások is teljesítsék az adókötelezettségek méltányosan rájuk eső részét. A tagállamok jelenleg évente körülbelül 5 milliárd euró bevételtől esnek el a digitális gazdaság szereplőinek adózása miatt. 

 

A digitális gazdaság szereplői – például a közösségi hálózatok, együttműködési platformok és online tartalomszolgáltatók – jelentős mértékben járulnak hozzá az EU gazdasági növekedéséhez. Ugyanakkor jelenleg az EU-ban a digitális vállalkozások tényleges adókulcsa átlagosan mindössze a felét éri el a hagyományos vállalkozásokénak.

Kép:EU

A változás érdekében a Bizottság két különböző megoldást javasol, és a jogalkotási javaslatokat elfogadás céljából a Tanács elé, illetve konzultáció céljából az Európai Parlament elé terjeszti.

Az első javaslat célja a társasági adóra vonatkozó szabályok reformja annak érdekében, hogy a tagállamok megadóztathassák a területükön képződő nyereséget, még akkor is, ha a vállalkozás ott nincs fizikailag jelen.

A javaslat értelmében egy digitális platformról akkor mondható el, hogy adóköteles „digitális jelenléttel” rendelkezik egy tagállamban, ha éves bevételei az adott országban túllépik a 7 millió eurós küszöböt, vagy 100 ezernél több felhasználóval rendelkezik a tagállamban, vagy pedig egy adóévben 3000-nél több, digitális szolgáltatásokra vonatkozó üzleti szerződést létesít üzleti felhasználókkal.

Az új rendszer tehát valódi kapcsolatot biztosít a digitális nyereség képződésének és megadóztatásának helye között.

Gigabírságra számíthatnak a techóriások Franciaországban
Jogi eljárást indít „jogsértő pénzügyi gyakorlatok” miatt a Google és az Apple ellen is a francia kormány. Bruno Le Maire pénzügyminiszter szerdán azt mondta, a techóriások kizsákmányolják a francia webfejlesztőket.
A második javaslat célja, hogy azok a digitális tevékenységek, amelyek jelenleg teljes mértékben kiesnek az adók hatálya alól az EU-ban, azonnali bevételeket kezdjenek termelni a tagállamok számára. Ez a rendszer csak ideiglenes intézkedésként lesz alkalmazandó, amíg végrehajtásra nem kerül az átfogó reform.

Az adót az olyan digitális tevékenységekből származó bevételekre kell majd alkalmazni, amelyek esetében a felhasználók jelentős szerepet játszanak az értékteremtésben, így például az online hirdetőfelületek értékesítéséből, a felhasználók által nyújtott információkból előállított adatok értékesítéséből, valamint bizonyos digitális közvetítő tevékenységekből származó bevételekre.

Az adóbevételeket a felhasználók tartózkodási helye szerinti tagállam szedné be, és az adót csak azokra a vállalatokra kell majd alkalmazni, amelyeknek a világszintű éves összbevétele legalább 750 millió eurót, az uniós bevétele pedig legalább 50 millió eurót tesz ki. A tagállamok számára évente körülbelül 5 milliárd euró összegű bevétel keletkezhetne 3%-os adókulcs alkalmazása esetén. (eu.hu)

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo