Értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az online értékesítési oldalakon elhelyezett szövegek tálalása létfontosságú ahhoz, hogy a látogatókból vevők válhassanak. De mire kell ügyelni ezeknél a szövegeknél? Szakértőnk rávilágít a legfontosabb tudnivalókra!

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson?

Hogyan hódítsunk meg egy robotot?
Elég körülnézni a hazai weboldalakon ahhoz, hogy rájöjjünk: sajnos a keresőoptimalizálás sokak számára még mindig a kulcsszó babonás hajtogatását jelenti. De ami rossz a konkurenciának, az jó nekünk, mert ennek köszönhetően óriásit léphetünk előre ezen a területen, szakértőnk új Google-algoritmusokon alapuló tippjeivel.
Rögtön az elején szeretnénk szétoszlatni egy tévhitet: az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály, hogy nem a felkiáltójelek számától működik az értékesítési szöveg! Képzeljen csak el egy színészt, amint felolvas. Ha minden egyes szót hangsúlyoz (!!!), az pont olyan, mintha semmit se hangsúlyozna.

Megfigyelte?

Az előbbi két-három sorban összesen 4 db felkiáltójel volt, de lehet, hogy máris kezdett idegesítően hatni. (Mintha a szerző elkezdett volna kiabálni Önnel.) Az is lehet, hogy csak simán átsiklott felette. Egy biztos: egy ötödik felkiáltójel mindenképpen hatástalan lenne a pozitív figyelemfelkeltés szempontjából.

Ezért néha még akkor is diszkréten elhagyhatók a felkiáltójelek, ha az egyébként felszólító mondatokkal teli szöveg megkövetelné – például a használati utasításokban –, és a magyartanárnőnk alaposan összepirosozta volna az egészet. (Lásd ezt a kis kegyes, felkiáltójel-ellenes csalást a gyakorlatban alább is.)

De ha nem (csak) így: !!! – hát akkor hogyan hasson az értékesítési szöveg lezárása?

Kép: Freedigitalphotos, Fotó: bplanet1

  1. Tisztázza a cselevésre való felszólítás célját
„Az idő pénzˮ – szögezte le a gyakorlatias Benjamin Franklin, és Amerikában azóta is hallgatnak rá. Márpedig ha az Ön Olvasója a cselekvés gombhoz ért, akkor csak minimális idő áll a rendelkezésedre, hogy meggyőzze őt a kattintásról. Azért, hogy ezt megtehesse, mindenekelőtt legyen kristálytiszta a cél: mit kap az Olvasó, miért is kattintson?
  1. Fogalmazzon (hajszál)pontosan
Ha a cél számunkra egyértelmű, akkor jobb eséllyel tehetjük azzá másnak is. Az akciógombok egy másik gyakori hibája azonban éppen ez: a sejtelmes általánosság szokott lenni. Hogy azt mondja: „Vásárold meg! … Töltsd le!ˮ, vagy: „Kattints!ˮ, na de mi is a cselekvés tárgya? Vajon egészen pontosan emlékszik-e még az Olvasója a szöveg elejére? Manapság, a számítógépes vírusok korában nem árt, ha tisztázzuk, hogy mi van a gomb után.
  1. Emelje ki a konkrét előnyöket
A sikeres marketingkommunikációs stratégia 6 lépése
A sikeres marketinghez olyan tervet kell kidolgozni, mely egyedi, fenntartható, hosszabb távra meghatározza az ismertség növeléséhez, bizalom építéséhez szükséges teendőket. Ilyenkor a marketing és a design kéz a kézben járnak.
Legyünk őszinték: vajon lehet, hogy a vállalati hírek és szereplések leginkább az Önök számára bírnak hírértékkel? Lehet biza. Senki se fog a hírlevelére feliratkozni csak azért, hogy havonta egyszer ezekről a történelmi mérföldkövekről olvashasson. Inkább foglalja össze pár szóban, hogy milyen problémáját oldja meg, vagy legalább milyen hasznos információt ad az Olvasónak a kattintás.
  1. Csökkentse a félelmeket
Az értékesítési szövegnek nem muszáj rögtön az elején rátérnie a lényegre ahhoz, hogy működjön. Udvaroljon kicsit. Ezzel ellensúlyozhatja a természetes bizalmatlanságot, ami a szemtől szembeni kapcsolat hiánya miatt az interneten fennáll a felek között: Ön és az Olvasója közt.

Ehhez néhány olyan gombot is alkalmazhat itt-ott a szövegben, ami lehetővé teszi a termék kipróbálását vagy a szolgáltatások előnyeibe való mélyebb bepillantást. Pl. ingyenes demóverzióra, részletre vagy a használatot bemutató videoklipre, ügyfélvéleményeket összegyűjtő aloldalra vezető link formájában. Na de ott aztán már legyen lezárás is, nehogy még elveszítse a manapság a legdrágább kincsünknél is értékesebbet: a figyelmet.

  1. Egyszerűsítse le a rendelést
Pénz vagy határidő: melyik a jobb múzsa a marketinghez?
„A határidő a legjobb múzsa” – Kosztolányitól származik az idézet. Csakhogy ő távolról sem a 21. századi üzleti kommunikáció területére célzott ezzel az időközben közhelyessé vált mondással. Hanem inkább szépíróként ironizált egyet ezzel az állítólag magasztos ihlet állapotára vonatkozó leleplezéssel. Más szóval tehát még a halogatók által sietve magukévá tett szállóigénk is azt mondja: ne várj arra, hogy megszálljon az ihlet! A határidő mellett másik múzsánk: a pénz.
Vannak űrlapok, amik még a cipőméretet is bekérik, csak hogy vásárolni hagyjanak. De ha Önnek nem pont online cipőboltja van, akkor ezt inkább hagyjuk. Hogyan álljon el a saját útjából? Úgy, hogy ne kelljen n+1 lépést végrehajtani a lezárás gomb körül. Legyen elég: 1.
  1. Sürgesse meg
Felkiáltójelek halmozása helyett használjon varázsszavakat, pl. „könnyű … gyors … ingyenes …  itt … most … garantált”. Fenyegetőzés helyett („Kattints most, vagy megkeserülöd!” :)) kedveskedhet korán kelőknek szóló (early bird) ajánlattal, vagy felvillanthat elillanó előnyt: korlátozott számú férőhelyet, limitált készletet. Persze a veszteségtől való félelem is remek lélektani nyomógomb lehet, de a hazudós kattintásvadászat legtöbbször visszaüt.
  1. Ismételje át az érveket!
Avagy: a felkiáltójel visszatér, mert talán már hiányolta is ebből a szövegből, egyébként teljes joggal. És lám, rögtön hatásosabb látványt nyújt így, ha módjával használtuk. Ha a lezárás gomb szövegkörnyezetében tömören felidézi a vásárlásra buzdító legütősebb, logikai (és érzelmi) érveit, amiket egyszer már leírt a szövegben, most minél több számmal, adattal és statisztikával kiegészítve, akkor itt, a legvégén, nyugodtan használhatja a felkiáltójelet is, és garantáltan menni fog a dolog! Sok sikert!

Szerző:

Langmár Kommunikáció

langmar.hu

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo