Az online értékesítési oldalakon elhelyezett szövegek tálalása létfontosságú ahhoz, hogy a látogatókból vevők válhassanak. De mire kell ügyelni ezeknél a szövegeknél? Szakértőnk rávilágít a legfontosabb tudnivalókra!
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson?
Rögtön az elején szeretnénk szétoszlatni egy tévhitet: az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály, hogy nem a felkiáltójelek számától működik az értékesítési szöveg! Képzeljen csak el egy színészt, amint felolvas. Ha minden egyes szót hangsúlyoz (!!!), az pont olyan, mintha semmit se hangsúlyozna.
Megfigyelte?
Az előbbi két-három sorban összesen 4 db felkiáltójel volt, de lehet, hogy máris kezdett idegesítően hatni. (Mintha a szerző elkezdett volna kiabálni Önnel.) Az is lehet, hogy csak simán átsiklott felette. Egy biztos: egy ötödik felkiáltójel mindenképpen hatástalan lenne a pozitív figyelemfelkeltés szempontjából.
Ezért néha még akkor is diszkréten elhagyhatók a felkiáltójelek, ha az egyébként felszólító mondatokkal teli szöveg megkövetelné – például a használati utasításokban –, és a magyartanárnőnk alaposan összepirosozta volna az egészet. (Lásd ezt a kis kegyes, felkiáltójel-ellenes csalást a gyakorlatban alább is.)
De ha nem (csak) így: !!! – hát akkor hogyan hasson az értékesítési szöveg lezárása?
Tisztázza a cselevésre való felszólítás célját
„Az idő pénzˮ – szögezte le a gyakorlatias Benjamin Franklin, és Amerikában azóta is hallgatnak rá. Márpedig ha az Ön Olvasója a cselekvés gombhoz ért, akkor csak minimális idő áll a rendelkezésedre, hogy meggyőzze őt a kattintásról. Azért, hogy ezt megtehesse, mindenekelőtt legyen kristálytiszta a cél: mit kap az Olvasó, miért is kattintson?
Fogalmazzon (hajszál)pontosan
Ha a cél számunkra egyértelmű, akkor jobb eséllyel tehetjük azzá másnak is. Az akciógombok egy másik gyakori hibája azonban éppen ez: a sejtelmes általánosság szokott lenni. Hogy azt mondja: „Vásárold meg! … Töltsd le!ˮ, vagy: „Kattints!ˮ, na de mi is a cselekvés tárgya? Vajon egészen pontosan emlékszik-e még az Olvasója a szöveg elejére? Manapság, a számítógépes vírusok korában nem árt, ha tisztázzuk, hogy mi van a gomb után.
Emelje ki a konkrét előnyöket
A sikeres marketingkommunikációs stratégia 6 lépése
A sikeres marketinghez olyan tervet kell kidolgozni, mely egyedi, fenntartható, hosszabb távra meghatározza az ismertség növeléséhez, bizalom építéséhez szükséges teendőket. Ilyenkor a marketing és a design kéz a kézben járnak.
Legyünk őszinték: vajon lehet, hogy a vállalati hírek és szereplések leginkább az Önök számára bírnak hírértékkel? Lehet biza. Senki se fog a hírlevelére feliratkozni csak azért, hogy havonta egyszer ezekről a történelmi mérföldkövekről olvashasson. Inkább foglalja össze pár szóban, hogy milyen problémáját oldja meg, vagy legalább milyen hasznos információt ad az Olvasónak a kattintás.
Csökkentse a félelmeket
Az értékesítési szövegnek nem muszáj rögtön az elején rátérnie a lényegre ahhoz, hogy működjön. Udvaroljon kicsit. Ezzel ellensúlyozhatja a természetes bizalmatlanságot, ami a szemtől szembeni kapcsolat hiánya miatt az interneten fennáll a felek között: Ön és az Olvasója közt.
Ehhez néhány olyan gombot is alkalmazhat itt-ott a szövegben, ami lehetővé teszi a termék kipróbálását vagy a szolgáltatások előnyeibe való mélyebb bepillantást. Pl. ingyenes demóverzióra, részletre vagy a használatot bemutató videoklipre, ügyfélvéleményeket összegyűjtő aloldalra vezető link formájában. Na de ott aztán már legyen lezárás is, nehogy még elveszítse a manapság a legdrágább kincsünknél is értékesebbet: a figyelmet.
Egyszerűsítse le a rendelést
Pénz vagy határidő: melyik a jobb múzsa a marketinghez?
„A határidő a legjobb múzsa” – Kosztolányitól származik az idézet. Csakhogy ő távolról sem a 21. századi üzleti kommunikáció területére célzott ezzel az időközben közhelyessé vált mondással. Hanem inkább szépíróként ironizált egyet ezzel az állítólag magasztos ihlet állapotára vonatkozó leleplezéssel. Más szóval tehát még a halogatók által sietve magukévá tett szállóigénk is azt mondja: ne várj arra, hogy megszálljon az ihlet! A határidő mellett másik múzsánk: a pénz.
Vannak űrlapok, amik még a cipőméretet is bekérik, csak hogy vásárolni hagyjanak. De ha Önnek nem pont online cipőboltja van, akkor ezt inkább hagyjuk. Hogyan álljon el a saját útjából? Úgy, hogy ne kelljen n+1 lépést végrehajtani a lezárás gomb körül. Legyen elég: 1.
Sürgesse meg
Felkiáltójelek halmozása helyett használjon varázsszavakat, pl. „könnyű … gyors … ingyenes … itt … most … garantált”. Fenyegetőzés helyett („Kattints most, vagy megkeserülöd!” :)) kedveskedhet korán kelőknek szóló (early bird) ajánlattal, vagy felvillanthat elillanó előnyt: korlátozott számú férőhelyet, limitált készletet. Persze a veszteségtől való félelem is remek lélektani nyomógomb lehet, de a hazudós kattintásvadászat legtöbbször visszaüt.
Ismételje át az érveket!
Avagy: a felkiáltójel visszatér, mert talán már hiányolta is ebből a szövegből, egyébként teljes joggal. És lám, rögtön hatásosabb látványt nyújt így, ha módjával használtuk. Ha a lezárás gomb szövegkörnyezetében tömören felidézi a vásárlásra buzdító legütősebb, logikai (és érzelmi) érveit, amiket egyszer már leírt a szövegben, most minél több számmal, adattal és statisztikával kiegészítve, akkor itt, a legvégén, nyugodtan használhatja a felkiáltójelet is, és garantáltan menni fog a dolog! Sok sikert!
Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.