Október 31-én 11 takarékszövetkezet és 2 bank cégjogi egyesülésével befejeződött az a majdnem ötéves folyamat, amelynek során a korábbi közel 120 takarékszövetkezetből mára egyetlen, országos lefedettségű, univerzális kereskedelmi bank jött létre. Az utolsó fúzióban a 3A Takarékszövetkezet, a Békés Takarék Szövetkezet, a CENTRÁL TAKARÉK Szövetkezet, a Dél TAKARÉK Szövetkezet, a Fókusz Takarékszövetkezet, a Hungária Takarék Takarékszövetkezet, a KORONA TAKARÉK Takarékszövetkezet, az M7 TAKARÉK Szövetkezet, a Nyugat Takarék Szövetkezet, a Pátria Takarékszövetkezet és a TISZÁNTÚLI TAKARÉK Takarékszövetkezet, valamint a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt. és az eddig regionálisan működő Takarékbank Zrt. vett részt. Valamennyi hitelintézet ügyfeleit, dolgozóit, teljes fiókhálózatát, betét- hitel- és szerződésállományait a Takarékbank Zrt. vette át.
Megtörtént az informatikai átállás is
A Takarék Csoporthoz tartozó 13 hitelintézet cégjogi egyesülésével párhuzamosan sikeresen lezárult a fúziókat kísérő informatikai átállás, amely több mint egymillió ügyfél betét-, hitel- és számlaszerződését érintette. Ezzel együtt a netbankban a bankszünnapokat követő hirtelen túlterhelés miatt egyes ügyfelek esetében ma előfordulhatnak átmeneti lassulások, fennakadások, de a bank szakemberei felkészültek az esetleges fennakadások kezelésére.
A fúziókkal a Takarékbank megszünteti az eddig óriási költségeket okozó átfedéseket, a szervezetek közötti párhuzamosságokat, egységesíti a takarékok eltérő termékpalettáit, a fiókhálózatot, az arculatot, az értékesítési és marketingtevékenységet, a belső szabályozást, valamint folytatja az informatikai rendszerek konszolidációját. Az átalakítások és átszervezések révén jelentősen csökkennek a működési költségek, 2023-ra mind a lakossági, mind a vállalati szegmensben 10 százalékos piaci részesedés és évi 30 milliárd forint körüli adózott eredmény fenntartható elérése a cél.
Az ügyfeleknek számos előnnyel jár a takarékok egyesülése: a fejlesztési folyamat részeként, ütemezetten, egységesített, versenyképes termékeket vehetnek igénybe, a közös, modern informatikai rendszer pedig egyszerűsíti és gyorsítja a kiszolgálást. A Takarékbank szolgáltatásai a folyamat végén minden csatornán elérhetővé válnak: hagyományos ügyintézéssel, telefonon és interneten, illetve ezek személyre szabott kombinációjával.
Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója történelmi jelentőségűnek nevezte a Takarékbank országos elindulását. „Közel két év leforgása alatt 56 hitelintézet teljes, országos fúzióját hajtottuk végre, ami példátlan teljesítmény a hazai bankpiac történetében. Ezzel az ország ötödik legnagyobb, univerzális hitelintézete jött létre, amely a korábbi takarékszövetkezetek értékeit ötvözi a korszerű, innovatív kereskedelmi banki gyakorlattal” – mondta Vida József.