Piac&Profit: Tíz év alatt ismert, nemzetközi céggé váltatok. Mik voltak az idevezető út kulcsmomentumai?
Bisztrai Dávid: Első sorban, ahogy a legtöbb hasonlóan gyors növekedésű cégnél, a megfelelő alapot itt is a tehetséges, egymásra nyitott emberek közös munkája szolgáltatta, akik jó időben és jó helyen vették észre a kezdeti ötletekben rejlő potenciált. Az eredményes nemzetközi terjeszkedéshez pedig elengedhetetlen volt, hogy a budapesti és a bostoni iroda párhuzamosan, egymás igényeit kiszolgálva nőtt, és máig tökéletes rendszerben működik. Míg Budapest a kezdetektől a fejlesztési központ szerepét tölti be, addig Bostonban az üzletfejlesztésre és az értékesítésre koncentrálnak.
PP.: Közleményben jelentettétek be, hogy a mesterséges intelligencia és a chatbotok piacán terjeszkedtek tovább. Ennek egyik lépéseként 45 millió dollárért megvásároltátok az említett technológiákkal foglalkozó Nanorep nevű vállalatot. Mi vezetett ehhez a lépéshez?
B. D.: Az ezredforduló környékén születettek világszerte megjelentek a tudatos vásárlói rétegben, a belépésükkel pedig a kommunikáció is gyökeresen megváltozott. A telefonhívás helyett az egyre inkább elterjedő chat platformok kerültek előtérbe. A négy legnagyobb üzenő platform felhasználóinak száma már meghaladta a négy legnagyobb közösségi média site aktív tagjainak számát.
Legalább ilyen fontos, hogy egy új termékünk, a Bold360 víziójának eléréséhez fantasztikus lehetőséget láttunk a Nanorep kompetenciáiban, akár a termékportfólió szélesítéséről, akár az integrálható gépi tanulást alkalmazó technológia beépítéséről legyen szó.
PP.: Milyen formában épül be a Nanorep a LogMeInbe? Megmarad külön brandként a Nanorep? Integráljátok a megvásárolt cég munkatársait a LogMeIn csapatába vagy pusztán a fejlesztésekre tartottatok igényt?
B. D.: A közeljövőben biztosan elérhető lesz mint külön termék, de ahogy említettem is, egyúttal a Bold360 portfólió részévé is válik. A Nanorep technológiáját felhasználva szeretnénk, ha az összes LogMeIn termék profitálna ebből a fúzióból. A csapatot pedig alapvetően az általános integrálási folyamatunkat követve szeretnénk lazán, a Budapest–Tel-Aviv tengelyt megtartva bevonni a termék továbbfejlesztésébe, amihez természetesen a biztos hátteret a LogMeIn nyújtja majd.
A teljes interjú a Piac & Profit szeptemberi számában olvasható!
A Piac & Profit szeptember 7-i Social Media 2017 konferenciáján hasznos tudnivalókat tudhat meg a chatbotok működéséről!