Ázsiában is hódítottak a magyar élelmiszerek

Minden várakozást felülmúlóan szárnyalt a Közel-Kelet vezető élelmiszeripari szakkiállítása, az idén 17. alkalommal megrendezett Gulfood, melyen idén másodszor szervezett közös megjelenést magyar cégek részére a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA).

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A rendezvény 1987-ben 850 nm-en és 65 kiállítóval indult; a szervezők kétéves gyakorisággal tervezték a megrendezést. Az elmúlt évek alatt a közel-keleti piacok kiemelkedő fontosságúvá váltak az élelmiszeripar számára, ezen belül Dubai jelentős kereskedelmi elosztó központ szerephez jutott. Nem véletlen tehát, hogy a szakmai esemény nagyra nőtt, immáron 113 000 nm-en, több mint 4000 kiállítóval zajlik a Gulfood, melyen 110 ország jelenik meg nemzeti standdal, a szakmai látogatók száma pedig eléri a 70 000 főt.

Óriási volt az érdeklődés

A HITA által szervezett és finanszírozott közösségi standon idén 8 hazai vállalat jelent meg önállóan, további 2 termékmintákkal és marketinganyagokkal képviseltette magát. A kiállítók a rendezvényt egyöntetűen kiemelkedően sikeresnek ítélték, szinte mindenkinél óriási volt az érdeklődés, legyen az bejáratott közel-keleti kapcsolatokkal rendelkező tapasztalt exportőr, a térség felé most nyitó középvállalkozás, vagy élelmiszeripari technológiatranszfert kínáló innovatív vállalkozás, mely külföldi befektetőt keres tervei megvalósításához.

A magyar standon a látogatók különböző sajtokat, mézeket, gabona szeleteket és müzlit, diót, napraforgómagot, édességeket és gluténmentes diétás termékeket, valamint fagyasztott gyümölcsöket, zöldségeket és készételeket előállító vállalatokkal és termékmintáikkal találkozhattak.

Kiállító vállalatok
Aranynektár Zrt., Felföldi Kft., Fitorex Kft., Gilan Trading Kft., Naponta Kft., Lourdes Honey Kft., Mirelite-Mirsa Zrt., Sole-Mizo Zrt., valamint a HITA által képviselt Borecet Kft. és Hungarotej Kft.
Versenyképesek a magyar termékek a világpiacon

Közönségsikert aratott a Felföldi Édesipari Kft. ízesített szívószála, a Quick Milk, mely a tejfogyasztást teszi vonzóbbá a gyerekek számára. A debreceni cég tortadekorációs édességei és sajt ízű popcorn terméke iránt is komoly kereslet mutatkozott. A fagyasztott termékeiről ismert Mirelite-Mirsa Zrt. a szakma elismerését is magáénak tudhatja: a Gulfood Awards termékverseny keretében, fagyasztott termék kategóriában „kiemelten ajánlott termék” minősítésben részesült az albertirsai cég által gyártott vadasmártás.

Úgy tűnik, a jelentős kínálat és a bizonyos termékkörökben tapasztalt dömpingárak ellenére számos magyar termék továbbra is versenyképes a világpiacon. Omar Sarhan, a Gilan Trading Kft. palesztin származású magyar tulajdonosa elmondta, hogy az általuk felvásárolt és feldolgozott magyar diót a Közel-Kelettől az Egyesült Államokig számos országban tudják jó áron értékesíteni, mivel a kereslet világszinten jelentős és a magyar dió igen jó minőségű.

Új partnerek

Hasonló tapasztalatokról számolt be Takács Ferenc, az Aranynektár Zrt. ügyvezetője a mézexport kapcsán. Dr. Losó József, a Mirelit-Mirsa Zrt. tulajdonosa másodszor állít ki a HITA-val Dubaiban. Elmondása szerint a részvétel számára minden szempontból „kifizetődő”: itt találkozhat a már meglévő, távoli partnerekkel, miközben új megrendeléseket is gyűjthet. Vállalata a tavalyi kiállítás eredményeként új partnert talált a térségben, akinek már ki is szállították az első megrendelést.

Keleti nyitás a gyakorlatban
A HITA minden eszközével támogatja ezeket a célokat, mivel a keleti nyitás a gyakorlatban csak a vállalati szféra aktív részvételével valósulhat meg és az élelmiszeripari exportőrök különösen érdekeltek az új piacok kiépítésében. Jól mutatja ezt nagyszámú részvételük az olyan közel-keleti vonatkozású üzleti eseményeken, mint a HITA által tavaly novemberben szervezett Arab-Magyar Gazdasági Fórum, az októberi szaúd-arábiai üzleti út, vagy a libanoni miniszterelnöki látogatás.
Kovács András a Fitorex Kft. exportmenedzsere arról számolt be, hogy a cégük által kifejlesztett, speciálisan csíráztatott, YASO márkanevű szójababból készített egészséges élelmiszerek iránt hatalmas volt az érdeklődés, rendkívül népszerűek voltak a gluténmentes, vegetáriánus illetve súlycsökkentő, kiegyensúlyozott diétába illő termékeik.

Összességében elmondható, hogy a magyar élelmiszeripari vállalkozások szempontjából kiváló lehetőséget nyújt a Gulfood a közel-keleti és azon túli üzleti kapcsolatok kiépítésére, vagy az új termékek külpiaci lehetőségeinek felmérésére.

 

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo