„Sajnáljuk, nincs, aki aláírjon…” – nyáron ez az egyik leggyakrabban elhangzó mondat a hazai kis- és középvállalati szektorban.
Aki ismeri a problémát, az pontosan tudja, hogy a cégvezető távolléte milyen komoly fennakadásokat okozhat a napi folyamatokban, sőt az aláírási késedelem még forintosítható veszteséget is jelenthet egy cég számára.
Somkuti András, az e-aláírásokkal foglalkozó NETLOCK ügyvezetője szerint a kisebb vállalatok életében versenyhátrányként is jelentkezhet, ha a szabadságát töltő vezető vagy a megfelelő jogokkal rendelkező helyettes hiányában nem köthető meg egy fontos szerződés, egy ajánlat vagy hiánypótlási eljárás beadási határideje nem tartható.
A digitális hitelesítési és e-aláíró megoldások valódi lépéselőnyhöz juttatják azokat a cégvezetőket, akik élnek a technológia adta lehetőségekkel. „Egyre több vállalatvezető ismeri fel az e-aláírásban rejlő előnyöket. Az e-aláírást használva a cég első embere akár egy nyugágyból vagy egy reptéri váróból is jogilag hitelesen aláírhat egy sürgős dokumentumot laptopján vagy okostelefonján, amit aztán egy e-mailben azonnal továbbíthat.” – összegzi a szakember.
Egy papíralapú dokumentum aláírók közötti köröztetésére a nemzetközi statisztikák szerint átlagosan nyolc napra van szükség, ez az e-aláírást használó szervezetek esetén ez akár néhány órára is rövidülhet.
Céges e-aláírás okostelefonon
Egy e-aláírás-előfizetés akár már havi 2 ezer forintos díjért kiváltható, és sem chipkártyára, sem számítógéphez csatlakoztatott kártyaolvasóra nincs szükség a használatához.
Az e-aláírások új generációja már felhőalapú szolgáltatásként is elérhető. Számítógépen, okostelefonon, táblagépen operációs rendszertől függetlenül, bármilyen webböngészőn keresztül használható.Az aláírás folyamata– az internetes bankoláshoz hasonlóan – egyszerű és biztonságos. Ma már bármelyik vállalat vezetője
„Az új generációs e-aláírás-szolgáltatás egyre népszerűbb a kis- és középvállalatok körében, mivel egyszerre gyors és biztonságos. A felhasználó belép az elektronikus aláíró rendszerbe, és személyes PIN-kódjának megadása után néhány kattintással / érintéssel digitálisan aláírhat bármilyen formátumú dokumentumot.
Az elektronikusan aláírt állomány éppen olyan joghiteles, mintha az irodában, tintával írta volna alá a cégvezető a kinyomtatott példányt. Ráadásul a szolgáltatást kiegészítő digitális dokumentumkezelés és archiválás a személyes adatok GDPR szerinti szabályszerű tárolását is biztosítja, így még egy további aktuális kérdésre is megbízható megoldást nyújt” – egészíti ki a fentieket a szakember.