Az autók adtak lökést a hazai lízingpiacnak

Folytatódott a növekedés az európai lízingpiacon 2018-ban - derül ki a a vezető európai lízingcégeket tömörítő szervezet, a Magyar Lízingszövetséggel is együttműködő Leaseurope legfrissebb adataiból.

A különböző lízingpiaci szegmensekben eltérő eredmények születtek. A növekedés motorja a berendezés- és eszközfinanszírozás volt: az új kihelyezések 9,8 százalékkal növekedtek. Igaz földrajzi szempontból voltak eltérések, akadt ugyanis olyan ország, ahol minimális csökkenés következett be, de volt példa két számjegyű bővülésre is. A járműfinanszírozás gyengébben szerepelt: 5,9 százalékos volt a növekedés ezen a részpiacon. Ez elmarad a korábbi években elért ütemtől, ami részben az új - 2018-ban életbe lépett - károsanyag-kibocsátási szabályokkal magyarázható. Az ingatlanlízing-piac is a gyengébben teljesítők közé tartozott a maga 3,2 százalékos bővülésével.

fotó: archív

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta, hogy a magyar piac az azt megelőző évhez hasonlóan 2018-ban is az európainál jóval nagyobb növekedést ért el: az új kihelyezések összege megközelítette a 700 milliárd forintot, ami 13 százalékos expanziót  jelentett. Míg a korábbi években a növekedés struktúráját tekintve a magyar piac jobban együtt mozgott az európaival, tavaly

hazánkban egyértelműen a járműszektor, és ezen belül is a személy- és kishaszongépjárművek finanszírozása volt a húzóágazat.
Ebben a szegmensben az új kihelyezések 34 százalékkal emelkedtek 2018-ban.

A régió országaival összevetve sincs szégyenkezni valója a magyar lízingszektornak: Ausztria büszkélkedhet hasonló – 11 százalékos - növekedési rátával, és csak Lengyelország haladja meg azt, egy európai szinten is kiemelkedő 22 százalékos bővüléssel.

Lassuló növekedés Hayley McEwen, a Leaseurope illetékes vezetője az európai eredményeket kommentálva

Felpörgethetik a lízingpiacot a családi autók
A Lízingszövetség szerint a nyár közepétől elérhető családi támogatás plusz keresletet hozhat a lendületesen növekvő autópiacra, és a lízingfinanszírozásban is bővülést eredményezhet. A gépjármű-kereskedők a családokat célzó programmal készülnek az új időszakra.
elmondta: „2018-ban már nem a gépjárműlízing volt a növekedés legfőbb hajtóereje, hanem az eszközfinanszírozás volt az igazi sztár.” A legtöbb nyugat-európai országban az eszközlízing hajtotta a piacot, kivéve Portugáliát és Franciaországot. Hozzátette, az itt elért növekedés meghaladja az eszközökbe történt befektetések növekedését, vagyis a lízing szerepe azok finanszírozásában tovább növekedett.

2019-ben és 2020-ban viszont mérsékeltebb eredmények várhatóak az eszközberuházásoknál Európában, a Leaseurope szerint 3,6 százalékos emelkedésre lehet számítani. A szervezet szakértői szerint ezért különösen fontos, hogy az európai lízingcégek megtartsák a pozícióikat és kulcsfontosságú finanszírozóként továbbra is segítsék az európai gazdasági növekedést.

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo