Az autók adtak lökést a hazai lízingpiacnak

Folytatódott a növekedés az európai lízingpiacon 2018-ban - derül ki a a vezető európai lízingcégeket tömörítő szervezet, a Magyar Lízingszövetséggel is együttműködő Leaseurope legfrissebb adataiból.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A különböző lízingpiaci szegmensekben eltérő eredmények születtek. A növekedés motorja a berendezés- és eszközfinanszírozás volt: az új kihelyezések 9,8 százalékkal növekedtek. Igaz földrajzi szempontból voltak eltérések, akadt ugyanis olyan ország, ahol minimális csökkenés következett be, de volt példa két számjegyű bővülésre is. A járműfinanszírozás gyengébben szerepelt: 5,9 százalékos volt a növekedés ezen a részpiacon. Ez elmarad a korábbi években elért ütemtől, ami részben az új - 2018-ban életbe lépett - károsanyag-kibocsátási szabályokkal magyarázható. Az ingatlanlízing-piac is a gyengébben teljesítők közé tartozott a maga 3,2 százalékos bővülésével.

fotó: archív

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta, hogy a magyar piac az azt megelőző évhez hasonlóan 2018-ban is az európainál jóval nagyobb növekedést ért el: az új kihelyezések összege megközelítette a 700 milliárd forintot, ami 13 százalékos expanziót  jelentett. Míg a korábbi években a növekedés struktúráját tekintve a magyar piac jobban együtt mozgott az európaival, tavaly

hazánkban egyértelműen a járműszektor, és ezen belül is a személy- és kishaszongépjárművek finanszírozása volt a húzóágazat.
Ebben a szegmensben az új kihelyezések 34 százalékkal emelkedtek 2018-ban.

A régió országaival összevetve sincs szégyenkezni valója a magyar lízingszektornak: Ausztria büszkélkedhet hasonló – 11 százalékos - növekedési rátával, és csak Lengyelország haladja meg azt, egy európai szinten is kiemelkedő 22 százalékos bővüléssel.

Lassuló növekedés Hayley McEwen, a Leaseurope illetékes vezetője az európai eredményeket kommentálva

Felpörgethetik a lízingpiacot a családi autók
A Lízingszövetség szerint a nyár közepétől elérhető családi támogatás plusz keresletet hozhat a lendületesen növekvő autópiacra, és a lízingfinanszírozásban is bővülést eredményezhet. A gépjármű-kereskedők a családokat célzó programmal készülnek az új időszakra.
elmondta: „2018-ban már nem a gépjárműlízing volt a növekedés legfőbb hajtóereje, hanem az eszközfinanszírozás volt az igazi sztár.” A legtöbb nyugat-európai országban az eszközlízing hajtotta a piacot, kivéve Portugáliát és Franciaországot. Hozzátette, az itt elért növekedés meghaladja az eszközökbe történt befektetések növekedését, vagyis a lízing szerepe azok finanszírozásában tovább növekedett.

2019-ben és 2020-ban viszont mérsékeltebb eredmények várhatóak az eszközberuházásoknál Európában, a Leaseurope szerint 3,6 százalékos emelkedésre lehet számítani. A szervezet szakértői szerint ezért különösen fontos, hogy az európai lízingcégek megtartsák a pozícióikat és kulcsfontosságú finanszírozóként továbbra is segítsék az európai gazdasági növekedést.

 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo