A különböző lízingpiaci szegmensekben eltérő eredmények születtek. A növekedés motorja a berendezés- és eszközfinanszírozás volt: az új kihelyezések 9,8 százalékkal növekedtek. Igaz földrajzi szempontból voltak eltérések, akadt ugyanis olyan ország, ahol minimális csökkenés következett be, de volt példa két számjegyű bővülésre is. A járműfinanszírozás gyengébben szerepelt: 5,9 százalékos volt a növekedés ezen a részpiacon. Ez elmarad a korábbi években elért ütemtől, ami részben az új - 2018-ban életbe lépett - károsanyag-kibocsátási szabályokkal magyarázható. Az ingatlanlízing-piac is a gyengébben teljesítők közé tartozott a maga 3,2 százalékos bővülésével.
Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta, hogy a magyar piac az azt megelőző évhez hasonlóan 2018-ban is az európainál jóval nagyobb növekedést ért el: az új kihelyezések összege megközelítette a 700 milliárd forintot, ami 13 százalékos expanziót jelentett. Míg a korábbi években a növekedés struktúráját tekintve a magyar piac jobban együtt mozgott az európaival, tavaly
hazánkban egyértelműen a járműszektor, és ezen belül is a személy- és kishaszongépjárművek finanszírozása volt a húzóágazat.Ebben a szegmensben az új kihelyezések 34 százalékkal emelkedtek 2018-ban.
A régió országaival összevetve sincs szégyenkezni valója a magyar lízingszektornak: Ausztria büszkélkedhet hasonló – 11 százalékos - növekedési rátával, és csak Lengyelország haladja meg azt, egy európai szinten is kiemelkedő 22 százalékos bővüléssel.
Lassuló növekedés Hayley McEwen, a Leaseurope illetékes vezetője az európai eredményeket kommentálva
2019-ben és 2020-ban viszont mérsékeltebb eredmények várhatóak az eszközberuházásoknál Európában, a Leaseurope szerint 3,6 százalékos emelkedésre lehet számítani. A szervezet szakértői szerint ezért különösen fontos, hogy az európai lízingcégek megtartsák a pozícióikat és kulcsfontosságú finanszírozóként továbbra is segítsék az európai gazdasági növekedést.