Az Alibaba a világ legértékesebb vállalatai közé emelkedett, immár kétszer annyit ér, mint olyan amerikai óriások, mint az IBM vagy az Intel.
A sok területen érdekelt konszern fő bevételi forrása továbbra is az internetes kereskedelem, amelynek kínai piacán az ugyancsak óriás, szntén világszereplő Tencent-holdinggal osztozik. A robbanásszerűen növekvő kínai piac több, mint 700 millió fogyasztót jelent, akik érdekes módon többet rendelnek a neten, mint az amerikaiak, az ország kiskereskedelmi forgalmának negyede már a világhálón bonyolódik.
A kínai gazdaság gyors fejlődésével hasonló ütemben növekszik a vásárlóképes réteg: míg 2000-ben csak két millió a középosztályba sorolható háztartást tartottak nyilván, azok száma 2016-ra 116 millióra emelkedett - 2030-re pedig számuk az előjelzések szerint megkétszereződik.
Élelmiszerüzleteiben okostelefon-applikációval lehet fizetni, s a boltok vállalnak házhozszállítást, és friss élelmiszer-rendelést is teljesítenek. Az Alibaba párhuzamosan milliárdokat ruház be világszerte új technológiákba, kutatásokba. Legújabb tervük, hogy a cég kínai ügyfelei amerikai kisvállalatoktól rendelhessenek. Az érdeklődés nagy, mivel a kínaiak az amerikai termékeket jobbnak tartják a hazaiaknál. (New York Times)