Alibaba lenyomta az Amazont

Az elmúlt negyedévben az Alibaba 3.6 Mrd. dollár bevételt termelt  - az óriás kínai internet-áruháznak mintegy 500 millió vásárlója van a világban. A fenti bevétel 61 százalékkal magasabb, mint az elmúlt év hasonló időszakában, miközben a nagy vetélytárs, az Amazon bevételei ebben a negyedben “csak” 34 százalékkal emelkedtek.

Az Alibaba a világ legértékesebb vállalatai közé emelkedett, immár kétszer annyit ér, mint olyan amerikai óriások, mint az IBM vagy az Intel.

A sok területen érdekelt konszern fő bevételi forrása továbbra is az internetes kereskedelem, amelynek kínai piacán az ugyancsak óriás, szntén világszereplő Tencent-holdinggal osztozik. A robbanásszerűen növekvő kínai piac több, mint 700 millió fogyasztót jelent, akik érdekes módon többet rendelnek a neten, mint az amerikaiak, az ország kiskereskedelmi forgalmának negyede már a világhálón bonyolódik.

Kép: NYT

A kínai gazdaság gyors fejlődésével hasonló ütemben növekszik a vásárlóképes réteg: míg 2000-ben csak két millió a középosztályba sorolható háztartást tartottak nyilván, azok száma 2016-ra 116 millióra emelkedett - 2030-re pedig számuk az előjelzések szerint megkétszereződik.

A kasszához kérte Brüsszel az Amazont
Tiltott állami támogatásnak minősülnek az Amazonnak nyújtott luxemburgi adókedvezmények, az amerikai kereskedőóriásnak ezért 250 millió eurót (mintegy 78 milliárd forintot) vissza kell fizetnie az államnak - döntött szerdán az Európai Bizottság (EB).
Jack Ma, a vállalat alapítója és milliárdos vezetője most azt tűzte ki célul, hogy a rendelt árukat bárhová Kínában 24 órán belül, a világ bármely más pontjára pedig 72 órán belül ki tudják szállítani. Cége egyébként - az Amazon példájára - a hagyományos kereskedelembe is beruház, országszerte felvásárol élelmiszer- és egyéb boltokat.

Élelmiszerüzleteiben okostelefon-applikációval lehet fizetni, s a boltok vállalnak házhozszállítást, és friss élelmiszer-rendelést is teljesítenek. Az Alibaba párhuzamosan milliárdokat ruház be világszerte új technológiákba, kutatásokba. Legújabb tervük, hogy a cég kínai ügyfelei amerikai kisvállalatoktól rendelhessenek. Az érdeklődés nagy, mivel a kínaiak az amerikai termékeket jobbnak tartják a hazaiaknál. (New York Times)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo