A kis cégek már nem bírnak béren kívüli juttatást adni

A kkv-k elkövetkezendő egy évre vonatkozó várakozásait mutató K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményei alapján jelentősen csökkenek a kis- és középvállalkozások által nyújtott béren kívüli juttatások: a cégek több mint harmada semmilyen formában nem fogja ezeket alkalmazni. A juttatások közül továbbra is az étkezési hozzájárulás a legnépszerűbb.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A K&H kkv bizalmi index
A K&H és a GfK 2004. óta készíti el a mikro- kis- és középvállalkozások körében végzett bizalmi index kutatást. A felmérés célja a magyarországi székhelyű, 1 milliárd forint* éves árbevétel alatti társaságok következő 12 hónapra vonatkozó várakozásainak megismerése. Az adatvétel negyedévente, 700 vállalkozás megkérdezésével történik. Legutóbb június 11. és 22. között zajlott a mintavétel.

A béren kívüli juttatások adóztatására vonatkozó kormányzati döntések jelentősen befolyásolják a vállalkozások által nyújtott juttatások tervezett mértékét. Míg akár három hónappal korábban is a cégek mintegy 72%-a kívánta alkalmazni ezeket, addig a K&H kkv index legutóbbi, második negyedéves eredményei szerint az elkövetkezendő egy évben csupán 66%-uk kíván élni ezzel. Jelentős eltérés mutatkozik azonban a béren kívüli juttatások mértékében a különböző méretű vállalkozások között. Míg az elkövetkezendő évben a mikrocégek csupán 62%-a tervez adni béren kívüli juttatást dolgozóinak, addig a kisvállalkozásoknak 70%-a, a középvállalatoknak pedig 78%-a fog nyújtani ilyen juttatásokat.

A béren kívüli juttatások közül egyértelműen az étkezési hozzájárulás a legnépszerűbb, a kutatásban megkérdezett vállalkozások közül minden második (47%) tervez nyújtani az elkövetkezendő egy évben. Ezt követi a közlekedési hozzájárulás (34%), majd a nyugdíjpénztári hozzájárulás (22%), míg üdülési csekket csak minden ötödik vállalkozás (20%) szándékszik adni dolgozóinak.

Egy éven belül tervezett béren kívüli juttatások, %

Csökkenő munkáltatói megtakarítások

A recesszió nyomán értéküket veszítő magánnyugdíjpénztár megtakarítások hatása jól megfigyelhető a munkáltatók tervezett magánnyugdíjpénztári hozzájárulásaiban, hiszen 2008 ősze óta folyamatosan csökken annak alkalmazása. Míg egy évvel ezelőtt a vállalkozások 32%-a tervezte, hogy hozzájárul alkalmazottai nyugdíjpénztári befizetéseihez, most mindössze 22%-uk kíván élni ezzel a juttatási formával. Az elkövetkezendő egy évben egészségpénztári befizetést a munkáltatók csupán 15%-a szándékszik nyújtani, szemben az egy évvel ezelőtti 25%-hoz képest, életbiztosítást pedig a kkv-k csupán 7%-a kíván adni dolgozóinak az egy évvel korábbi 11%-hoz képest.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo